W grupie widzów naziemnej telewizji ten odsetek był wyższy – sięgał 50,9 proc. – wynika z badania Projekt Cyfrowizja III agencji mediowej MEC. - Zbliżone są odsetki telewidzów świadomych dostępu do nowych kanałów telewizyjnych w ich ofercie – 32 proc. twierdzi, że może je oglądać, a 46 proc. nie wie lub nie sprawdzała, czy cztery nowe stacje są w ich pakietach telewizyjnych lub czy są dostępne przez ich dekoder – podaje MEC.

Wśród odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej najwięcej osób (33 proc.) rozpoznaje kanał Nowa TV grupy ZPR Media, Metro TV zna 28,8 proc. telewidzów, WP– 26,8 proc., a Zoom TV – 24,4 proc. W grupie wszystkich Polaków analogiczne odsetki wynoszą – odpowiednio – 37,7 proc. (Nowa), 35 proc.( Metr), 34,9 proc. (WP) i 34,5 proc. (Zoom). - Ten ranking kanałów nie jest w pełni spójny z wynikami oglądalności kanałów z MUX-8. Od początku stycznia do 6 lutego to Metro zbudowało najwyższy wynik (0,2 proc. udziału w grupie 4+, źródło: Nielsen Audience Mesurement), a za nim uplasowały się Nowa (0,16 proc.), Zoom (0,15 proc.) i WP (0,08 proc.). Inna kolejność w rankingu świadomości marek, może wynikać m.in. z aktywności reklamowej i PR-owej stacji. – podaje MEC.

Słaba świadomość nowych stacji to m.in. wynik braku dużej wspólnej kampanii promującej nowe kanały. Nadawcy planowali ją wprawdzie, ale liczyli też, że w kampanie włączy się TVP, która ma nadawać w ramach tego samego pakietu kanałów (tzw. multipleksu ósmego) dwie lub trzy stacje, ale postawiła ich start pod znakiem zapytania, tłumacząc to brakiem wystarczającej ilości środków z abonamentu rtv.

Z badania MEC wynika, że widzowie z oferty TVP najchętniej widzieliby w nowym pakiecie stacji kanał TVP Dokument (48,6 proc. wskazań), TVP Seriale (45,3 proc.), TVP Sport (40,1 proc.), który zarząd TVP planuje akurat uruchomić w nowym pakiecie, ale także kanały, których w ofercie TVP dzisiaj nie ma. 32,4 proc. widzów chciałaby oglądać kanał lifestyle’owy TVP z programami o domu, kuchni i zdrowym stylu życia, 22,1 proc. – TVP Nostalgia z archiwalnymi programami (taki kanał TVP miała w planach), 16,3 proc. oczekuje na kanał dla młodzieży, a 7,2 proc. – na kanał religijny. - Prowadzenie TVP Dokument w rankingu najbardziej pożądanych kanałów potwierdza niedosyt treści dokumentalnych, podróżniczych i podróżniczych w ofercie NTC, obserwowany już w kilku badaniach MEC. Spośród 28 kanałów naziemnych, tylko Fokus TV ma obecnie tak zdefiniowany profil – podaje MEC.