fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Konsumenci

Koronawirus a funkcjonowanie zakładów kosmetycznych

AdobeStock
Do działania wkroczyła branża beauty. Podczas wizyty maseczka jest konieczna. Można ją zdjąć jedynie na czas konkretnego zabiegu.

Jak działają salony fryzjerskie i kosmetyczne w tzw. nowej rzeczywistości? Uregulowano to w wytycznych, które Ministerstwo Rozwoju przygotowało razem z Głównym Inspektoratem Sanitarnym.

Na wizytę należy się zapisać online lub telefonicznie. Dzień przed personel skontaktuje się z klientem w celu jej potwierdzenia. W trakcie takiej rozmowy powinniśmy zostać poinformowani, że nie wolno nam stawić się w salonie, jeśli... tu przywoływany jest katalog przypadków: gdy występują u nas objawy wskazujące na chorobę zakaźną; jesteśmy w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny; mieszkamy z osobą, która jest poddana obowiązkowej izolacji lub kwarantannie, albo też w ciągu tygodnia mieliśmy kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji.

Pracownicy salonów kosmetycznych w czasie wykonywania usług powinni nosić maseczki i rękawiczki. Dotyczy to także klientów. Jeśli jest to możliwe, biorąc pod uwagę rodzaj wykonywanego zabiegu, w czasie wizyty klient powinien nosić osłonę nosa i ust oraz rękawice ochronne.

Resort rozwoju zaleca też sprawdzenie pracowników pod względem zdrowotnym. Zaleca wprowadzenie bezdotykowego pomiaru i rejestracji ich temperatury ciała przed rozpoczęciem pracy. Na taki pomiar pracownik musi jednak wyrazić zgodę.

Stanowiska pracy w salonach powinny znajdować się od siebie w odległości dwóch metrów. Po wykonaniu usługi każde należy sprzątnąć i zdezynfekować. Dotyczy to nie tylko narzędzi, ale też wszelkich powierzchni, których mógł dotykać klient (klamki, poręcze, oparcie krzeseł itp.).

Do personelu salonów wystosowano zalecenie, by – mimo noszenia rękawic – myli jak najczęściej ręce oraz jak najczęściej używali narzędzi i produktów jednorazowego użytku. Jeśli nie jest to możliwe, np. wielorazowe ręczniki należy prać po każdym kliencie w temperaturze 60 stopni. Peleryny można prać lub dezynfekować. Klienci i obsługa nie mogą używać ani wyjmować telefonów komórkowych w czasie wykonywania usługi. Powinna nas o tym poinformować obsługa salonu.

W salonach kosmetycznych mogą przebywać wyłącznie pracownicy i klienci (nie ma mowy o osobach towarzyszących). Poczekalnie wyłączono z użytku. Oznacza to, że jeśli na umówioną wizytę klient przyjdzie przed czasem, musi poczekać przed drzwiami.

W wytycznych zalecono też rezygnację z serwowania napojów klientom (chyba że zdecydują się na te podawane w jednorazowych opakowaniach). Ograniczony ma być także wystrój gabinetu i pozostawienie, w miarę możliwości, jak największej ilości pustych powierzchni możliwych do szybkiej dezynfekcji.

W wytycznych dla salonów kosmetycznych zapisano też, że w przypadku braku możliwości zapewnienia dwumetrowej odległości pomiędzy stanowiskami pracy zalecane jest zainstalowanie pomiędzy nimi tzw. ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki). Takie rozwiązanie sugerowane jest również na stanowiskach manicure w celu oddzielenia personelu od klienta.

Za usługę najlepiej płacić bezgotówkowo.

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA