Reklama

Polscy klienci najczęściej skarżą niemieckie linie lotnicze

W ubiegłym roku największa część polskich konsumentów, która zgłosiła się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego skarżyła się na przedsiębiorców zza naszej zachodniej granicy. W 2017 blisko 5000 osób uzyskało bezpłatną pomoc i poradę od ECK.

Publikacja: 07.03.2018 17:12

Polscy klienci najczęściej skarżą niemieckie linie lotnicze

Foto: Adobe Stock

- Roszczenia konsumenckie najczęściej nie opiewają na bardzo wysokie kwoty, to kilkadziesiąt, kilkaset złotych. Klienci w takich wypadkach po nieuznaniu reklamacji, nie wybierają drogi sądowej, bo to zbyt kosztowne i skomplikowane, tym bardziej gdy mamy firmę spoza Polski. Europejskie Centrum Konsumentów wypełnia systemową lukę. Prawnicy ECK pomagają bezpłatnie i dążą do polubownego rozwiązania sporu i biorą na siebie ciężar komunikacji z przedsiębiorcą z innego kraju UE – podkreśla Karol Muż, koordynator ECK.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
„Lewaków i morderców nienarodzonych nie zatrudniamy”. Sąd o dyskryminacji przy rekrutacji
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Prawo w Polsce
Kiedy można zmienić kategorię wojskową? Oto jak wygląda procedura
Prawo w Polsce
Czy za radio w aucie trzeba płacić abonament RTV? Prawo mówi jasno
Konsumenci
Przełomowe orzeczenie SN w sprawie frankowiczów. Wyrok TSUE nie zmieni rozliczeń z bankami
Reklama
Reklama