Zmiany nie są rewolucyjne. Na kolumnach pojawiły się charakterystyczne nadtytuły, wzmocniliśmy graficznie nazwiska komentatorów, ujednoliciliśmy paginy i osłabiliśmy kolorystykę pierwszej strony.

To tylko niektóre z korekt, których zasadniczym celem nie jest jednak wyłącznie estetyka. Nowa szata graficzna ma przede wszystkim dostosować drukowane wydanie „Rzeczpospolitej" do przyjętej jesienią nowej strategii cyfrowej „digital first". Chodzi o większą integrację kanałów, w których udostępniane są treści dziennikarskie powstające w redakcji „Rzeczpospolitej".

Materiały dziennikarskie muszą mieć więc taką samą strukturę pod względem redakcyjnym i technologicznym, dzięki czemu będzie je można w prosty sposób udostępniać w różnych kanałach dystrybucji. Pozwoli to na lepsze zarządzanie treściami oraz ujednolicenie wyglądu artykułów na różnych platformach: na stronie rp.pl, w wydaniu drukowanym, na tabletach i innych urządzeniach mobilnych oraz w elektronicznym archiwum.

Mamy nadzieję, że docenią Państwo zmiany. Zapraszamy do jeszcze uważniejszej lektury i prosimy o komentarze.