Perony mają elektroniczne tablice informujące o odjazdach i przyjazdach pociągów, nowoczesne oświetlenie, system monitoringu składający się z ponad 170 ruchomych kamer. Elementy bezpieczeństwa uzupełniło zamontowanie na peronach specjalnych przycisków SOS.
Do peronów można dostać się wyremontowanym przejściem podziemnym. Stara i zniszczona wykładzina na ścianach została usunięta. W jej miejsce zamontowane zostały płyty granitowe. Tu także bezpieczeństwa pilnują kamery. Pojawiły się nowe gabloty z informacjami dla pasażerów.
Cały teren stacji, po którym mogą poruszać się podróżni, został przystosowany do potrzeb niepełnosprawnych. Mają oni do dyspozycji windy, a chodniki zostały wyposażone w nawierzchnię z wypukłymi oznaczeniami ułatwiającymi poruszanie się osobom niedowidzącym. Zainstalowana jest również interkomowa stacja wzywania pomocy i udzielania informacji SOS-INFO, wyposażona w pętlę indukcyjną dla niedosłyszących. Dzięki temu rozwiązaniu, osoby z aparatami słuchowymi nie mają problemów ze zrozumieniem komunikatów o odjazdach i przyjazdach pociągów.
Wszystkie prace na stacji maja się zakończyć jeszcze w tym roku. Inwestycja jest współfinansowana z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wysokość dofinansowania przekracza 50 proc.
PKP mocno inwestuje w modernizację stacji kolejowych i dworców. Dwa lata temu PKP zainwestowała w dworce 115 mln zł, w ubiegłym roku (17 zakończonych inwestycji) wydała 220 mln zł. W tym roku wydatki mają zbliżyć się do 400 mln zł. Przykładowo w Gliwicach PKP wydaje 156 mln zł na przebudowę nie tylko budynku dworcowego, ale także tuneli i peronów. Połowę inwestycji finansuje UE. W Szczecinie prace rozbiórkowe przy dworcu zaczęły się już w styczniu. W Łodzi, gdzie za 1,75 mld zł powstaje nowy dworzec Łódź Fabryczna, który ma być jednym z najnowocześniejszych w Europie.