fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Ikea ułatwi zakupy osobom niesłyszącym. Pracownicy uczą się języka migowego

Ikea
Sklep Ikea w Łodzi, w ramach projektu „Ikea dla wszystkich”, pomoże osobom słabosłyszącym lub głuchym dokonywać zakupów. Część pracowników uczy się języka migowego.

Pracownicy sklepu Ikea Łódź sami zainicjowali i zrealizowali projekt „Ikea dla wszystkich”, który ma na celu ułatwienie zakupów osobom z niepełnosprawnościami. Pomysłodawczyniami są dwie studentki logopedii, Patrycja Matusiak i Wiktoria Rock, które na co dzień współpracują z osobami niepełnosprawnymi czy z uszkodzeniami słuchu, oraz z osobami starszymi. Swoją wiedzę postanowiły wykorzystać również w sklepie Ikei, w której obecnie pracują, i wprowadzić nowe rozwiązania dla tych grup klientów.  

Czytaj także: Ikea pracuje nad nową wegetariańską wersją słynnych klopsików 

W ramach projektu ruszył między innymi kurs Systemu Języka Migowego dla pracowników. Na razie skorzystało z niego 15 osób, których łatwo rozpoznać w sklepie, ponieważ oprócz identyfikatora ze swoim imieniem noszą także przypinkę „Słyszę, ale migam”. W sklepie uruchomione zostały także systemy mobilnego tłumaczenia języka migowego on-line oraz pojawiły się na podłodze i schodach żółte linie, które mają wyznaczać ścieżki zakupowe.

Z myślą o osobach starszych i z niepełnosprawnością ruchu stworzona została z kolei specjalna strefa w restauracji, z szeroko rozstawionymi stołami, przy których łatwiej będzie usiąść osobom korzystającym z wózka. Stoły mają daleko oddalone od siebie nogi i nie ma przy nich krzeseł, ponieważ niektóre osoby mogłyby mieć problem z odsunięciem ich. Towarzyszący im klienci będą mogli skorzystać z kolei ze składanych krzeseł, które mogą dostawić do stołu.

- Osoby z różnymi niepełnosprawnościami to znaczna i ważna część naszego społeczeństwa, która może czuć się pomijana w wielu miejscach. Cały czas brakuje rozwiązań, dzięki którym będą mogły czuć się w pełni niezależne i komfortowo bez względu na to, gdzie są i co robią. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby wprowadzać różne udogodnienia w miejscach takich, jak Ikea – mówi Katarzyna Tręda-Pisera, Rzecznik Osób Niepełnosprawnych, Urząd Miasta Łódź. 

Czytaj także: Ikea ogłasza wielką akcję naprawczą po wypadkach z dziećmi  

Inicjatorki pomysłu również wspominają, że same zaobserwowały trudności w obsługiwaniu osób z niepełnosprawnościami przez współpracowników, stąd postanowiły pomóc obu stronom i zachęcają do wzięcia udziału w projekcie.

- Pomysł na projekt „IKEA dla wszystkich” pojawił się w momencie zauważenia przez nas trudności podczas obsługi osób m.in. Głuchych. Jego celem jest przełamanie bariery między pracownikiem i klientem z niepełnosprawnością, ale też pokazanie, że w naszym sklepie każdy może zrobić zakupy w komfortowy dla niego sposób, także jeżeli chodzi o komunikację z naszymi sprzedawcami – wyjaśnia Patrycja Matusiak ze sklepu Ikea Łódź.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA