fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Ikea pracuje nad nową wegetariańską wersją słynnych klopsików

Ikea
Niebawem w restauracjach sieci Ikea pojawi się nowa, zdrowsza wersja popularnych szwedzkich klopsików, oparta na białkach pochodzenia roślinnego.

Szwedzki gigant meblarski, znany również ze swojej sieci restauracji, postanowił wprowadzić kolejne zmiany w swojej gastronomicznej ofercie, by odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klientów. Dotychczas w menu Ikei bezdyskusyjnie królowały mięsne klopsiki, tradycyjnie podawane z sosem śmietanowym, purée ziemniaczanym i dżemem z borówek. Niebawem klienci będą mogli spróbować ich w innej, zdrowszej wersji. 

Czytaj także: Ikea ogłasza wielką akcję naprawczą po wypadkach z dziećmi 

Ikea opracowuje bowiem nowy rodzaj klopików, oparty na alternatywnych źródłach białka pochodzenia roślinnego. Wprawdzie sieć eksperymentowała w ostatnim czasie z różnymi odmianami klopików i ma w swojej ofercie już mięsne, drobiowe, warzywne i łososiowe, ale to będzie coś zupełnie innego. Nowe wegetariańskie klopsiki będą zawierały pożywne biało roślinne, a przy okazji mają wyglądać i smakować dokładnie tak jak wersja mięsna.

Prace nad nowym przepisem jeszcze trwają. Ikea planuje serwować je we wszystkich swoich restauracjach na całym świecie. Jak zapewnia sieć, pierwsze testy i degustacje roślinnych klopsików prowadzone są we współpracy z wiodącymi dostawcami z branży spożywczej.

- Patrząc na wysoką jakość testowanych przez nas produktów, wprost nie mogę się doczekać, aż będziemy mogli zaoferować smaczne klopsiki zawierające białko pochodzenia roślinnego klientom Ikea. Mam nadzieję, że miłośnicy klopsików podzielą mój entuzjazm – mówi Michael La Cour, dyrektor zarządzający w Ikea Food Services AB, cytowany w komunikacie.

Czytaj także: Wegetariański Whooper w Burger Kingu odniósł sukces 

- Polacy bardzo chętnie sięgają po roślinne wersje naszych produktów, o czym świadczy popularność warzywnych klopsów i wprowadzonego do oferty w zeszłym roku wege hot doga – dodaje Paulina Nesteruk, menedżerka ds. komunikacji zewnętrznej w Ikea Retail w Polsce.

Ikea chce tym samym pokazać, że nie tylko podąża za najnowszymi trendami na zdrową dietę, ale także odpowiada na rosnącą potrzebę dbania o środowisko i różnicowania źródeł pożywienia, tak by móc wyżywić coraz liczniejszą populację naszej planety. Już teraz mamy z tym problem, a przyszłość maluje się coraz bardziej pesymistycznie. Jak twierdzi Organizacja Narodów Zjednoczonych, do wykarmienia wszystkich ludzi na Ziemi potrzebne będzie o 70 proc. więcej pokarmu do 2050 roku, a dzisiejsza produkcja białka nie jest w stanie sprostać temu zapotrzebowaniu. To powoduje, że musimy szukać nowych źródeł pożywienia - innych niż mięso, którego produkcja jest wyjątkowo szkodliwa dla środowiska naturalnego.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA