fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Amazon przejmuje sieć spożywczą Whole Foods Market

www.wholefoodsmarket.com
Amerykański gigant e-handlu przymierza się do kupna sieci sklepów ze zdrową żywnością Whole Foods Market. Będzie to jego największe przejęcie na tradycyjnym rynku handlowym.

Właściciel największego na świecie sklepu internetowego poinformował w piątek, że zapłaci aż 42 dol. za każdą akcję Whole Foods Market – o 27 proc. więcej niż wynosił kurs akcji spółki na zamknięciu notowań w czwartek. Łączna wartość transakcji ma sięgnąć 13,7 mld dol., w co wliczone są również długi Whole Foods Market. Przejęcie ma zostać sfinalizowane w drugiej połowie bieżącego roku.

 

Sieć sklepów spożywczych Whole Foods Market z siedzibą w mieście w Austin w stanie Teksas jest pionierem zdrowej żywności w Stanach Zjednoczonych. Od początku swojej działalności w 1978 r. firma promuje organiczne produkty nie zawierające sztucznych konserwantów, barwników czy słodzików. Obecnie posiada ponad 460 sklepów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii i zatrudnia 87 tys. pracowników.

Dzięki połączeniu z Amazonem Whole Foods Market umocni swoją pozycję w rynku i otrzyma potężny napływ kapitału na rozwój. Sieć zapowiedziała, że będzie w najbliższym czasie koncentrować się na zwiększeniu jakości swoich produktów i wprowadzeniu innowacji, by ułatwić klientom dokonywanie zakupów i sprawić, by było to dla nich przyjemne doświadczenie. Marka będzie dalej występować pod tą samą, dobrze już znaną na rynku nazwą o wieloletniej historii.

- Miliony osób kochają sieć Whole Foods Market, ponieważ oferuje ona najlepszą naturalną i organiczną żywność i sprawia, że zdrowe odżywianie staje się zabawą – powiedział prezes Amazonu, Jeff Bezos, cytowany przez BBC.

Gigant sprzedaży internetowej coraz chętniej w ostatnim czasie rozwija się na tradycyjnym rynku handlowym. W maju tego roku Amazon zapowiedział otwarcie w Wielkiej Brytanii w pełni samoobsługowych sklepów, które testowane są już w jego placówkach handlowych w Seattle. Koncern otwiera również swoje własne księgarnie oraz rozwija usługę Amazon Fresh – dostawy świeżej żywności. Amazon cały czas inwestuje również intensywnie w rozbudowę swojej sieci logistycznej, by dostarczać swoje produkty w jak najkrótszym czasie do jak największej rzeszy klientów. Rozważa m. in. użycie dronów w tym celu.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA