Reklama
Rozwiń
Reklama

Skwirowski: Podatkowy niesmak

Prowadzenie biznesu w Polsce to sport ekstremalny. Czy wobec tego mogą dziwić kulejące inwestycje firm w naszym kraju, nawet w szczycie koniunktury gospodarczej?

Publikacja: 07.05.2019 21:00

Skwirowski: Podatkowy niesmak

Foto: Adobe Stock

Nie zaszkodzimy nikomu uczciwemu – zapewniła w poniedziałek w rozmowie z „Rz" minister finansów Teresa Czerwińska. Gorzko te słowa muszą brzmieć w uszach przedsiębiorców, którzy prowadzą bary i restauracje. Od trzech lat mają bowiem problem z opodatkowaniem posiłków, które serwują na wynos. Do 2016 r. stosowali tu 5-proc. stawkę VAT, wielu z nich podpierało się interpretacjami przepisów wydanymi przez fiskusa. Wtedy jednak Ministerstwo Finansów zmieniło zdanie – uznało, że sprzedaż dań na wynos to nie usługa restauracyjna, lecz po prostu sprzedaż towarów, i nakazało stosowanie stawki 8-proc. Smaczku sprawie dodaje fakt, że zmiana wykładni nie miała związku ze zmianą przepisów. Po prostu fiskus postanowił, że restauratorzy mają płacić więcej i już. Większość restauratorów się podporządkowała i stosuje wyższą stawkę. Ale to fiskusowi nie wystarczyło. Żąda od nich dopłaty podatku za pięć lat wstecz.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama