fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Już ponad 2 mln użytkowników korzysta z polskiego systemu płatności mobilnych BLIK

123RF
Już ponad 2 mln użytkowników korzysta z polskiego systemu płatności mobilnych BLIK. W ciągu dwóch lat może być ich już 3–4 mln.

W szybkim rozwoju BLIK mają pomóc nowe usługi i funkcje. Najważniejsze z nich to płatności na numer telefonu, czyli person-to-person (P2P,) czy płatności zbliżeniowe telefonem (NFC) w terminalach stacjonarnych. – Ale także przez pozyskiwanie nowych agentów rozliczeniowych akceptujących BLIK – zapowiada Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności zarządzającego BLIK.

System wystartował w lutym ub.r. w efekcie porozumienia, jakie zawarło sześć banków. Zbudowano go na bazie autorskiej aplikacji stworzonej przez PKO BP. Ewenementem było samo porozumienie konkurujących ze sobą na co dzień banków.

Prezes PKO BP postawił ambitny cel. – Chciałbym, żeby na koniec 2017 r. liczba transakcji wykonanych BLIK sięgnęła 100 mln – powiedział Zbigniew Jagiełło i zaznaczył, że jest to absolutnie możliwe, bo system rozwija się szybko. Dodał, że sprzyja temu fakt, iż wielu osobom trudno sobie wyobrazić dzień bez telefonu.

Zdaniem prezesów bank...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA