Reklama

Nowy komunikat towarzyszący reklamom leków trudniej będzie zignorować

Reklamy leków będą zawierały bardziej zrozumiały komunikat dotyczący bezpieczeństwa ich stosowania.

Publikacja: 11.04.2022 07:30

Nowy komunikat towarzyszący reklamom leków trudniej będzie zignorować

Foto: Adobe Stock

Nowy komunikat towarzyszący reklamom leków trudniej będzie zignorować. Dotychczasowy spowszechniał. Do tego jest długi i aby nie płacić za czas antenowy, w reklamach wypowiada się go tak szybko, że czasem trudno go zrozumieć.

Dlatego reklamy produktów leczniczych będą musiały zawierać trzy różne wersje ostrzeżenia dotyczącego ich stosowania. Będą sformułowane prostszym niż dotychczas językiem i krótsze.

Tak wynika z projektu rozporządzenia ministra zdrowia, skierowanego właśnie do konsultacji. Jedna z wersji będzie brzmiała: „To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania. Nie przekraczaj maksymalnej dawki leku. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą”. Pozostałe będą przypominać pacjentom, że leki należy stosować zgodnie z ulotką i tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Powinni także zwrócić uwagę na przeciwwskazania. Każda nowa wersja reklamy danego produktu leczniczego będzie musiała zawierać inne ostrzeżenie niż poprzednia.

Treść komunikatu będzie musiała być odczytana wyraźnie i ukazywać się na ekranie przez co najmniej osiem sekund.

Etap legislacyjny: konsultacje publiczne

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Reklama implantów podobna jak leków. Jest projekt ustawy
Ochrona zdrowia
Prezydent staje po stronie pracowników ochrony zdrowia
Ochrona zdrowia
Premier ociepla wizerunek w temacie ochrony zdrowia. Prezydent odpuszcza weto
Ochrona zdrowia
Lewica chce likwidacji składki zdrowotnej. Proponuje nowy podatek
Ochrona zdrowia
Zespół Trójstronny. Do końca roku zmian ws. podwyżek nie będzie
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Ochrona zdrowia
Rośnie sprzeciw wobec nowelizacji ustawy antynikotynowej
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama