Porady prawne z komputera

Strony WWW stają się narzędziem udzielania prostych porad prawnych

Publikacja: 16.02.2011 04:00

Porady prawne z komputera

Foto: www.sxc.hu

Nie ma chyba dziś kancelarii prawniczej bez własnej strony internetowej. Powszechnie stały się w ostatnich kilku latach firmowymi szyldami w sieci. To tam często szukają prawnika osoby czy firmy potrzebujące jego usług. Ale strona WWW to dziś już coś więcej niż wizytówka kancelarii. To narzędzie marketingu, budowania reputacji, a wreszcie kontaktu z klientami.

[srodtytul]Nie tylko wizytówka[/srodtytul]

– Strona w Internecie ma pokazać profesjonalizm firmy – twierdzi radca prawny Michał Kocur. Jego zdaniem sama witryna, nawet dobra strona, nie skłoni do skorzystania z usług kancelarii, choć może w tym pomóc. Jeżeli jest przygotowana profesjonalnie, klienci mogą uznać, że taki sam profesjonalizm prezentują jej prawnicy, i odwrotnie.

– [b]Sama z siebie strona internetowa bardzo rzadko generuje zlecenia[/b] – potwierdza Ryszard Sowiński, doradca firm prawniczych. Jego zdaniem powinna przede wszystkim pokazywać, czym kancelaria różni się od innych: specjalizacją branżową czy usługową, unikatowymi umiejętnościami językowymi.

Rafał Chmielewski, ekspert e-marketingu prawniczego, mówi, że wiele kancelarii nie zdaje sobie sprawy, iż najczęściej czytane na stronie są informacje o prawnikach. Amerykańskie badania potwierdzają, że właśnie ta podstrona może decydować o wyborze tej, a nie innej kancelarii. Jego zdaniem [b]do nawiązania relacji z klientami najlepszy jest blog prawniczy.[/b]

Marcin Matczak z warszawskiej kancelarii Domański Zakrzewski Palinka dodaje, że aby osiągnąć ten efekt,[b] prawnik musi zainwestować bardzo dużo czasu w prowadzenie blogu.[/b]

– Nasza strona ma być nie tylko wizytówką kancelarii, lecz i narzędziem pracy – deklaruje Tomasz Szkaradnik z cieszyńskiej kancelarii Traktat. Dzięki systemowi online po zalogowaniu się klienci mają wgląd w to, co dzieje się z ich sprawą.

[srodtytul]Porady z komputera[/srodtytul]

Interaktywna funkcja stron WWW to najnowszy wynalazek. Jak grzyby po deszczu rosną w sieci firmy oferujące wirtualną pomoc prawną: klient opisuje problem, płaci e-przelewem i dostaje pocztą elektroniczną poradę. Wśród nich jest wiele kancelarii anonimowych czy też prowadzonych przez magistrów prawa. Są jednak także adwokaci i radcowie prawni. Oprócz tradycyjnych usług oferują te świadczone drogą informatyczną. Najczęściej jest to proste doradztwo w sprawach życiowych dla osób prywatnych.

– [b]Coraz więcej osób oczekuje, że swój problem rozwiąże za pośrednictwem Internetu, bez konieczności wizyty w kancelarii[/b] – ocenia Rafał Chmielewski.

– Strony internetowe mające służyć tylko sprzedaży prostych, zautomatyzowanych dokumentów prawnych: wzorów umowy o pracę, testamentu czy pozwu, są na świecie wykorzystywane zarówno przez małe, jak i największe kancelarie – wyjaśnia Marcin Wystrychowski, doradca kancelarii.

Ryszard Sowiński zwraca jednak uwagę, że [b]prosta wymiana e-maili nie wystarcza do pracy grupowej i zarządzania projektami. [/b]

– Rozważam wprowadzenie usług internetowych, ale nie sądzę, by możliwe było przejście w całości na taką obsługę. Spotkania są potrzebne, służą budowie wzajemnego zaufania między prawnikiem i klientem – wskazuje Tomasz Szkaradnik.

Robert Solga ze śląskiej kancelarii dla przedsiębiorstw, która uruchomiła porady online, żeby zbadać popyt na te usługi, potwierdza, że klienci biznesowi przychodzą do prawnika z bardziej skomplikowanymi sprawami wymagającymi osobistego kontaktu.

[ramka]KONKURS SAMORZĄDU RADCOWSKIEGO

[b]Kancelarie od najlepszej strony[/b]

Wirtualną aktywność prawników promuje Krajowa Rada Radców Prawnych. Zorganizowała konkurs na najlepszą stronę internetową kancelarii prawniczej. Do ostatniej jego edycji zgłoszono 36 stron. Jury przyznało następujące nagrody:

[b]pierwszą[/b] – kancelarii radcy prawnego Anny Radkowiak-Macudy z Krakowa,

[b]drugą[/b] – warszawskiej kancelarii Kwaśnicki Wróbel & Partnerzy,

[b]trzecią[/b] – kancelarii radcy prawnego Traktat Tomasza Szkaradnika z Cieszyna,

wyróżnienie – kancelarii Jamka & Topolski z Warszawy.[/ramka]

[i]masz pytanie, wyślij e-mail do autora:

Nie ma chyba dziś kancelarii prawniczej bez własnej strony internetowej. Powszechnie stały się w ostatnich kilku latach firmowymi szyldami w sieci. To tam często szukają prawnika osoby czy firmy potrzebujące jego usług. Ale strona WWW to dziś już coś więcej niż wizytówka kancelarii. To narzędzie marketingu, budowania reputacji, a wreszcie kontaktu z klientami.

[srodtytul]Nie tylko wizytówka[/srodtytul]

Pozostało 90% artykułu
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Prawo dla Ciebie
PiS wygrywa w Sądzie Najwyższym. Uchwała PKW o rozliczeniu kampanii uchylona
W sądzie i w urzędzie
Już za trzy tygodnie list polecony z urzędu przyjdzie on-line
Dane osobowe
Rekord wyłudzeń kredytów. Eksperci ostrzegają: będzie jeszcze więcej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawnicy
Ewa Wrzosek musi odejść. Uderzyła publicznie w ministra Bodnara