Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowelizacja kodeksu etyki wymagała doprecyzowania

Adwokaci popierają możliwość promowania się, ale zwracają uwagę na niejasne terminy użyte w konsultowanym projekcie.

Publikacja: 16.05.2023 06:16

Nowelizacja kodeksu etyki wymagała doprecyzowania

Foto: Fotorzepa / Marian Zubrzycki

Prace nad zmianami w zbiorze zasad etyki adwokackiej i godności zawodu trwają już od kilku miesięcy i właśnie wchodzą w ostatnią fazę. Nowelizacja ta dotyczy szczególnie zwiększenia możliwości promowania swoich usług przez adwokatów. Wymaga tego od nas unijna dyrektywa usługowa, a Komisja Europejska skierowała już do Trybunału w Luksemburgu sprawę przeciw Polsce o nieterminową implementację tych przepisów.

Po przeprowadzeniu badań ankietowych dotyczących oczekiwań członków palestry i klientów adwokatura przygotowała wstępny projekt, który był poddany kolejnym konsultacjom środowiskowym. Te zakończyły się pod koniec kwietnia, a na ostatnim posiedzeniu prezydium NRA przyjęło tekst po poprawkach, który będzie głosowany na posiedzeniu plenarnym 26–28 maja.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec niechcianych polowań? Co się zmieni w prawie łowieckim
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
W sądzie i w urzędzie
Małżeństwa jednopłciowe będą uznawane w Polsce? Adwokaci: wyrok TSUE to kamień milowy
Praca, Emerytury i renty
Raport ZUS pokazuje kto choruje najrzadziej. Jest zaskoczenie
Spadki i darowizny
O ważności wydziedziczenia i zachowku. Jak napisać skuteczny testament?
Konsumenci
Sąd Najwyższy: import podrobionych towarów z Chin to nie obrót podróbkami
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama