Na Facebooku swoje profile zakłada coraz więcej kancelarii. Prawnicy podkreślają, że dzięki temu mogą pokazać na zewnątrz informacje, które do tej pory zarezerwowane były jedynie dla pracowników lub wewnętrznych gazetek. Mogą też ocieplić swój wizerunek.
– Trzeba iść z duchem czasu i być tam, gdzie nasi klienci. To forma kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami – uważa Jolanta Budzowska z kancelarii Budzowska, Fiutowski i Partnerzy Radcowie Prawni. Uważa, że Facebook jest takim samym źródłem wiedzy jak strona internetowa czy gazeta. Za jego pośrednictwem informuje o ciekawych procesach, nowelizacji przepisów, wydarzeniach z życia kancelarii i akcjach charytatywnych, w których uczestniczy.
– Zawód adwokata i radcy prawnego jest zawodem zaufania publicznego, ale to nie jest przeszkodą, aby w relacjach z klientami korzystać z nowoczesnych sposobów i form komunikacji – mówi Rafał Trusiewicz, partner zarządzający w kancelarii Trusiewicz Siwko. Tą drogą klienci dowiadują się o projektach, w które zaangażowana jest kancelaria. Obecność na Facebooku i teksty eksperckie pozwalają też kancelarii rekrutować pracowników.
Palestra ma swój profil
Korzyści z obecności na Facebooku dostrzegła także Naczelna Rada Adwokacka, która kilkanaście dni temu uruchomiła tam swój profil.
Ma być kolejnym medium elektronicznym obok stron internetowych: adwokatura. pl i nra.pl. Na fan page'u NRA można znaleźć informacje o zmianach legislacyjnych, konferencjach i spotkaniach, a także zaproszenia na imprezy integracyjne palestry oraz linki do filmów na YouTube.