W tym roku studenci pracowali z Waldemarem Śmigasiewiczem nad jednoaktówkami Harolda Pintera („Lokatorzy”), pod okiem Jarosława Gajewskiego wystawili „Onych” Witkacego, a „Wiśniowy sad” przygotowała z nimi Jewgienia Safonowa, aktorka i reżyserka nagrodzona na ostatnim Międzynarodowym Festiwalu Szkół Teatralnych.
W Akademii Teatralnej powstał też warsztat muzyczny „Dochodzenie”, zrealizowany w klimacie kryminałów Raymonda Chandlera.
Ostatnią tegoroczną premierę w Collegium Nobilium – „Nosorożce, czyli studium przedmiotu” – reżyserował Piotr Cieplak. Zaproponował on studentom, by przyjrzeli się teatrowi absurdu Eugene Ionesco poprzez wiersz Zbigniewa Herberta „Studium przedmiotu”. – To niesamowite, ale dopiero ten wiersz sprawił, że zaiskrzył tekst Ionesco. I wszystkie nasze racjonalne wywody zostały zburzone przez tupot nosorożców przebiegających za plecami – przekonuje Cieplak.
W efekcie dostaliśmy dwie godziny poszukiwania „najpiękniejszego przedmiotu, którego nie ma”, czyli zabawy formą. Spektakl zamknięty w klamrę próby chóru (wyśpiewującego… alfabet) rozwija się w groteskową scenę z życia upiornej rodziny, usiłującej dostosować krnąbrnego syna do własnych reguł.
Nie wiadomo jeszcze, które z dyplomów pojadą do Łodzi na kwietniowy XXVI Festiwal Szkół Teatralnych.