Eksport mógłby urosnąć

Inwestowanie w innowacje oraz zróżnicowanie rynków zbytu to warunki zwiększenia eksportu z województw, które nie wykorzystują swojego potencjału.

Aktualizacja: 26.09.2016 21:39 Publikacja: 26.09.2016 20:42

Regionem o niewykorzystanym potencjale eksportowym jest województwo kujawsko-pomorskie. Według szacunków Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera (COIE), w 2014 roku wartość eksportu zarejestrowanych w regionie firm wynosiła 20 miliardów złotych. To niewielka część całego eksportu z Polski. Zdaniem ekspertów ogólnopolskiego Programu Rozwoju Eksportu (PRE), wartość eksportu można byłoby zwiększyć poprzez inwestycje w innowacje oraz dywersyfikacje rynków zbytu. – Większość przedsiębiorstw w województwie kujawsko-pomorskim działa w branżach, które już teraz mają mocną pozycję na zagranicznych rynkach oraz dobre perspektywy zwiększenia zagranicznej sprzedaży. Te firmy mogą zwiększać skalę eksportu i wchodzić do kolejnych krajów – twierdzi Dariusz Skrzypiński, dyrektor Centrum Bankowości Korporacyjnej Banku Zachodniego WBK w Bydgoszczy.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki