Kampania "Wspieram Sukces Kobiet" składa się z kilku elementów. Pomysłodawcą jest Fundacja SPS przy wsparciu merytorycznym Uniwersytetu SWPS. Kampania ma zachęcić kobiety do udziału w wyborach - ale też pokazać, jak poszczególne partie i kandydaci oraz kandydatki podchodzą do spraw, które są dla kobiet ważne. Jej założenia zostały ogłoszone we wtorek w Warszawie.
Jednym z elementów projektu jest badanie wykonane na próbie ponad 18 tysięcy kobiet - z pytaniem, dlaczego kobiety nie głosują. Wyniki? 29 proc. badanych deklaruje, że nie odpowiada im program żadnej partii. Co więcej, 23 proc. ankietowanych w tym badaniu - na bardzo dużej próbie, co odróżnia je od innych badań publikowanych w sferze publicznej - twierdzi, że nie ma czasu lub nie ma możliwości dojazdu do lokalu wyborczego. 14 proc. ankietowanych jest niezainteresowana polityką lub nie zna programów wyborczych, a 11 proc. jest rozczarowanych polityką jako taką lub jest rozczarowanych politykami, na których głosowały w przeszłości.