Reklama

Sondaż: 43,3 proc. Polaków uważa, że większa armia i zakupy broni to za mało

Zakupy broni i zwiększanie liczby żołnierzy to niejedyne działania, które mogą poprawić bezpieczeństwo militarne Polski.

Publikacja: 13.01.2023 03:00

Sondaż: 43,3 proc. Polaków uważa, że większa armia i zakupy broni to za mało

Foto: PAP, Marcin Obara

Tak wynika z badania przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie „Rzeczpospolitej”. Zapytaliśmy, czy działania zmierzające do powiększenia armii i zakupy zbrojeniowe to wystarczające działania w celu zapewnienia Polsce bezpieczeństwa militarnego. Tak uważa 48,1 proc. badanych, przeciwne zdanie ma 43,3 proc., a pozostałych 8,6 proc. nie wie, jak odpowiedzieć.

Akceptację dla ograniczenia kwestii bezpieczeństwa państwa tylko do liczby wojskowych i dużych zakupów uzbrojenia prezentują głównie zwolennicy obozu władzy (90 proc.), przeciwnego zdania są głównie zwolennicy opozycji (56 proc.). Wśród osób o niesprecyzowanych preferencjach wyborczych podział opinii jest niemal równy – za jest 40 proc. badanych, przeciwko 42 proc. Akceptują taki punkt widzenia respondenci, którzy zdecydowanie dobrze oceniają swoją sytuację finansową (69 proc.), informacje czerpią przeważnie z TVP Info (75 proc.) oraz Wiadomości TVP (64 proc.). To osoby mające najniższe wykształcenie (55 proc.)

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Wojsko
Rozwój projektów antydronowych w Polsce może przyspieszyć
Wojsko
Najpierw auta na białoruskich numerach, potem tajemnicze drony. Incydent zakłócił ćwiczenia w Polsce
Wojsko
Wielka parada wojskowa w Korei Północnej. Kim Dzong Un pokazał „najpotężniejszą broń”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Wojsko
„Niezidentyfikowany obiekt” znaleziony pod Warszawą
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama