Więcej cyfrowych ułatwień w urzędzach dla obywateli

Cyfryzacja urzędów i instytucji publicznych to nieunikniona dla państwa przyszłość. Wprowadzane rozwiązanie przyczyniają się jednak do podniesienia komfortu korzystania z ich usług dla wielu obywateli.

Publikacja: 10.07.2023 18:22

Więcej cyfrowych ułatwień w urzędzach dla obywateli

Foto: Adobe Stock

Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy dotyczącej cyfryzacji administracji państwowej - Cyfryzacja urzędów ma optymalizować koszty, poprawić jakość i bezpieczeństwo usług publicznych, a także ułatwić życie obywatelom. Sprawy urzędowe powinniśmy załatwiać szybko i sprawnie” – przekazał minister cyfryzacji Janusz Cieszyński w odniesieniu do proponowanych zmian. 

Ustawa miałaby umożliwić m.in. udzielenie pełnomonictwa do spraw urzędowych, w tym np. odbioru korespondecji na poczcie elektronicznie. Służyłby do tego nowy Rejestr Pełnomocnictw Elektronicznych, do którego bazy uzyskałyby dostęp podmioty publiczne.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów