Reklama
Rozwiń
Reklama

Więcej cyfrowych ułatwień w urzędzach dla obywateli

Cyfryzacja urzędów i instytucji publicznych to nieunikniona dla państwa przyszłość. Wprowadzane rozwiązanie przyczyniają się jednak do podniesienia komfortu korzystania z ich usług dla wielu obywateli.

Publikacja: 10.07.2023 18:22

Więcej cyfrowych ułatwień w urzędzach dla obywateli

Foto: Adobe Stock

Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy dotyczącej cyfryzacji administracji państwowej - Cyfryzacja urzędów ma optymalizować koszty, poprawić jakość i bezpieczeństwo usług publicznych, a także ułatwić życie obywatelom. Sprawy urzędowe powinniśmy załatwiać szybko i sprawnie” – przekazał minister cyfryzacji Janusz Cieszyński w odniesieniu do proponowanych zmian. 

Ustawa miałaby umożliwić m.in. udzielenie pełnomonictwa do spraw urzędowych, w tym np. odbioru korespondecji na poczcie elektronicznie. Służyłby do tego nowy Rejestr Pełnomocnictw Elektronicznych, do którego bazy uzyskałyby dostęp podmioty publiczne.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Spadki i darowizny
Czy spadek po rodzicach zawsze dzieli się po równo? Jak dziedziczy rodzeństwo?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Podatki
Podatnicy nabici w ulgę. Fiskus nie chce oddawać podatku mimo orzeczenia TK
Sądy i trybunały
Byli sędziowie i prokuratorzy bez immunitetów. Ważna uchwała Sądu Najwyższego
Sądy i trybunały
Prezes Izby Kontroli SN: spełnienie żądań ministra Żurka oznacza chaos
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Sądy i trybunały
Resort Waldemara Żurka chce przywrócić przepisy sprzed rządów PiS
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama