Reklama
Rozwiń

Więcej cyfrowych ułatwień w urzędzach dla obywateli

Cyfryzacja urzędów i instytucji publicznych to nieunikniona dla państwa przyszłość. Wprowadzane rozwiązanie przyczyniają się jednak do podniesienia komfortu korzystania z ich usług dla wielu obywateli.

Publikacja: 10.07.2023 18:22

Więcej cyfrowych ułatwień w urzędzach dla obywateli

Foto: Adobe Stock

Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy dotyczącej cyfryzacji administracji państwowej - Cyfryzacja urzędów ma optymalizować koszty, poprawić jakość i bezpieczeństwo usług publicznych, a także ułatwić życie obywatelom. Sprawy urzędowe powinniśmy załatwiać szybko i sprawnie” – przekazał minister cyfryzacji Janusz Cieszyński w odniesieniu do proponowanych zmian. 

Ustawa miałaby umożliwić m.in. udzielenie pełnomonictwa do spraw urzędowych, w tym np. odbioru korespondecji na poczcie elektronicznie. Służyłby do tego nowy Rejestr Pełnomocnictw Elektronicznych, do którego bazy uzyskałyby dostęp podmioty publiczne.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawo w Polsce
Trybunał Konstytucyjny: mniej religii w szkołach jest bezprawne
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono