RK Legal stawia na prosty język!

Kancelaria RK Legal, która wspiera przedsiębiorców m.in. w zarządzaniu wierzytelnościami, okres pandemii postanowiła wykorzystać na wdrożenie nowego sposobu komunikacji z klientem. Firma postawiła na nowy, oparty na prostym języku, sposób komunikacji z osobami mającymi do spłacenia należność wobec klientów kancelarii. Zwieńczeniem projektu Polityka Prostego Języka jest uruchomiony właśnie nowy portal – www.mojasplata.pl.

Publikacja: 07.07.2021 12:25

RK Legal stawia na prosty język!

Foto: materiały prasowe

mat

- Odeszliśmy od stosowanego powszechnie w branży urzędowego, władczego i bezosobowego języka. Nie używamy już słów „dłużnik", „wierzyciel" i innych, które niosą za sobą negatywne emocje. Staramy się przede wszystkim przekazać informację w taki sposób, by klient wiedział, w jakiej jest sytuacji i czego od niego oczekujemy. Komunikacja, empatia i współpraca to wartości, które w pandemicznej rzeczywistości zyskują na znaczeniu. To właśnie wokół nich budujemy wdrażane przez nas w RK Legal rozwiązania. Po drugiej stronie chcemy zobaczyć po prostu człowieka - podkreśla Michał Rączkowski, partner zarządzający kancelarii RK Legal.

Projekt kancelarii RK Legal to także odpowiedź na zmieniające się postrzeganie prostego języka w branży finansowej, z której wywodzi się większość klientów kancelarii w obszarze zarządzania wierzytelnościami. W ostatnich dniach z inicjatywy Związku Banków Polskich 20 największych banków działających na polskim rynku podpisało deklarację w sprawie standardów prostego języka i zobowiązało się do wspólnego wypracowywania rozwiązań w tym obszarze.

- W gronie naszych klientów są duże instytucje finansowe. Jeżeli one komunikują się z klientem w jasny i otwarty sposób, to w ten sam sposób powinniśmy komunikować się z nimi my, jako kancelaria prowadząca sprawy danej organizacji. To ważne z punktu widzenia spójności wizerunku banku czy firmy leasingowej, ale także wygodne dla klienta – dodaje Michał Rączkowski.

Powołany specjalnie w celu zmiany komunikacji zespół kancelarii składał się m.in. ze specjalistów marketingu i PR, prawników oraz ekspertów działu zarządzania wierzytelnościami. Grupa przeanalizowała ponad 500 używanych przez spółkę dotychczas szablonów pism, maili i sms. Sprawdziła też, jakie ich zapisy i sformułowania budzą najwięcej pytań konsumentów. RK Legal zastąpiła je zupełnie nowymi materiałami, pisanymi w sposób empatyczny, życzliwy i otwarty. Zwieńczeniem projektu było uruchomienie nowego portalu informacyjnego - Mojasplata.pl – który stawia na współpracę, szukanie rozwiązań i zachęca do kontaktu z zespołem kancelarii.

- Prosty język nie jest chwilową modą, ani fanaberią działów marketingu. To dziś konieczność, której wprowadzenie wymuszają nowe kanały i narzędzia komunikacji. Czasy sztywnego, trudnego i zagmatwanego języka urzędowego odchodzi do lamusa. Dziś autorytet i kompetencje biznes musi budować w inny sposób – podsumowuje Elwira Jastrzębska, która koordynowała projekt po stronie kancelarii. - Dodatkową trudnością przy wprowadzeniu polityki prostego języka był fakt, że jako kancelaria jesteśmy wręcz zanurzeni w specyficznym i mało przejrzystym języku prawniczym. Musieliśmy przełożyć go na język konsumenta i zadbać, by pozbyć się specyficznych dla branży wyrażeń i naleciałości – dodaje.

Portfolio klientów RK Legal w obszarze zarządzania wierzytelnościami obejmuje banki i instytucje pożyczkowe, firmy leasingowe, fundusze sekurytyzacyjne oraz podmioty z branży energetycznej i telekomunikacyjnej. RK Legal obsługuje należności korporacyjne B2C i B2B również na rynkach zagranicznych, jako członek Euro Collect Net Lawyers - międzynarodowej sieci firm specjalizujących się w obsłudze długów w UE i poza nią. Kancelaria posiada również licencję Komisji Nadzoru Finansowego na zarządzanie funduszami sekurytyzacyjnymi. Firma opracowuje własne, innowacyjne rozwiązania technologiczne, które pozwalają efektywnie zarządzać projektami i na bieżąco raportować postępy prowadzonych spraw.

Partner Kancelarie RP.

- Odeszliśmy od stosowanego powszechnie w branży urzędowego, władczego i bezosobowego języka. Nie używamy już słów „dłużnik", „wierzyciel" i innych, które niosą za sobą negatywne emocje. Staramy się przede wszystkim przekazać informację w taki sposób, by klient wiedział, w jakiej jest sytuacji i czego od niego oczekujemy. Komunikacja, empatia i współpraca to wartości, które w pandemicznej rzeczywistości zyskują na znaczeniu. To właśnie wokół nich budujemy wdrażane przez nas w RK Legal rozwiązania. Po drugiej stronie chcemy zobaczyć po prostu człowieka - podkreśla Michał Rączkowski, partner zarządzający kancelarii RK Legal.

Pozostało 81% artykułu
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów