Powodem jest bardzo prawdopodobna decyzja firm reasekuracyjnych, które zamierzają wyłączyć ten kawałek świata ze swoich operacji – pisze Reuter.
Firmy reasekuracyjne zazwyczaj odnawiają swoje umowy 1 stycznia. I jest niemal pewne, że teraz będą chciały wycofać się z dodatkowego ryzyka, jakim jest trwająca wojna. Wcześniej mocno ucierpiały po zniszczeniach, jakie spowodował huragan Ian na Florydzie.
Teraz proponowana jest nowa klauzula umowna, która wyklucza roszczenia wojenne dotyczące samolotów lub statków na Ukrainie, Białorusi i w Rosji, dowiedział się Reuter z czterech niezależnych źródeł. A bez wsparcia reasekuratorów sami ubezpieczyciele mogą nie chcieć, a nawet nie być w stanie zapewnić ochronę ubezpieczeniową w regionie.
Reasekuratorzy są szczególnie zaniepokojeni utratą samolotów należących do firm leasingowych, które utknęły w Rosji i już wygenerowały roszczenia prawne w wysokości 8 miliardów dolarów.
Czytaj więcej
Dziewiąty pakiet sankcji Unii wobec Rosji został przyjęty. Zacznie obowiązywać w momencie opublikowania w Dzienniku Urzędowym UE. Wiadomość wstrząsnęła rynkami. Gaz na giełdach Europy potaniał gwałtownie o 15 proc. do 114,5 euro za MWh.