O tym była konferencja „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym a likwidacja szkód komunikacyjnych" z udziałem ekspertów od techniki samochodowej i prawników, zorganizowana przez Uczelnię Łazarskiego oraz Automobilklub Polski.
Choć tzw. likwidacja szkód powypadkowych to rynek istotny finansowo i społecznie, wciąż wiele jego pojęć i zasad jest spornych.
Marek Woch, dyrektor w Biurze Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, wskazywał, że takie podstawowe pojęcia jak wrak auta, szkoda całkowita nie są ustawowo zdefiniowane, a instytucje inaczej je widzą. Także tak ważne kwestie jak standard wyremontowania auta z polisy OC oraz ile w odszkodowaniu ubezpieczeniowym ma być kompensaty szkody, a ile prewencji i na czym ona ma polegać.
Czytaj więcej
Sądy zbyt rygorystyczne i podejrzliwe wymagają naprawy udokumentowanej fakturami – mówi Aneta Łazarska, sędzia SO w Warszawie, wykładowca Uczelni Łazarskiego.
Prof. Adam Olejniczak akcentował funkcję kompensacyjną, która dominuje tym bardziej, gdy odpowiedzialność za szkodę oparta jest na zasadzie ryzyka.