Reklama

Zadośćuczynienie za śliską posadzkę

Firma sprzątająca hipermarket, która na czas nie wytarła plamy na podłodze, odpowiada za skutki poślizgnięcia się na niej klientki sklepu.

Aktualizacja: 03.07.2015 07:19 Publikacja: 02.07.2015 15:39

Zadośćuczynienie za śliską posadzkę

Foto: 123RF

Anna M. 2 lipca 2014 r. podczas zakupów w hipermarkecie Real przewróciła się na napoju rozlanym przez dziecko innej klientki i doznała skręcenia kręgosłupa szyjnego. Zarówno upadek kobiety, jak i rozlanie cieczy zostały zarejestrowane przez kamerę monitoringu. Z nagrania wynika, że między pierwszym a drugim zdarzeniem upłynęło ponad 11 minut.

Do wypadku doszło w ruchliwej części hali sklepowej, w szerokim przejściu z regałami. W tym czasie nieopodal miejsca rozlania napoju przeszło kilkudziesięciu klientów. Nie pojawił się natomiast żaden z dwóch pracowników serwisu sprzątającego. Dyżurująca na tzw. serwisie dziennym sprzątaczka była w tym czasie na linii kas i opróżniała kosze na śmieci. Nie otrzymała informacji o rozlanej cieczy, została powiadomiona dopiero po upadku kobiety.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Spadki i darowizny
Czy spadek po rodzicach zawsze dzieli się po równo? Jak dziedziczy rodzeństwo?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Sądy i trybunały
Sędzia kupił wódkę na stacji benzynowej, wypił i odjechał. SN wydał wyrok
Prawo w Polsce
Związki partnerskie. Rząd pokazał nowy projekt ustawy. Co zawiera?
Spadki i darowizny
Deregulacja w spadkach. Będzie prościej i nowocześniej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo drogowe
Czy kolizja w trakcie egzaminu na prawo jazdy go unieważnia? Jest ważny wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama