Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 02.06.2020 16:09 Publikacja: 02.06.2020 16:09
Foto: AFP
Branża lotnicza jest jedną z tych, w którą pandemia Covid-19 uderzyła najsilniej. Ucierpiały w niej linie lotnicze, ale i pasażerowie, którzy wykupili bilety na rejsy, które się nie odbyły. Pozbawieni przychodów przewoźnicy robią wszystko, co tylko jest możliwe, aby nie oddać im pieniędzy, tylko zaproponować zmianę rezerwacji na inny termin. Niektórzy z nich — np. Wizz Air oferują vouchery na zakup nowych biletów i dokładają jeszcze do tego specjalne zniżki. Te pieniądze są w tej chwili jedynymi, oprócz pomocy publicznej środkami, jakie pozwalają liniom lotniczym utrzymać się w czasie, kiedy musiały drastycznie ograniczyć wykonywanie lotów. W przypadku Ryanaira takich zaległości w wypłatach jest w tej chwili ok. miliarda euro. A Komisja Europejska postawiła sprawę jasno: to pasażer wybiera jaką formę wybierze – zmiana rezerwacji na inny termin, voucher, czy zwrot gotówki.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Założono, że do 2031 r. nastąpi stabilizacja sytuacji płynnościowej spółki, spłata zobowiązań, wzrost efektywnoś...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas