Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 25.08.2020 13:24 Publikacja: 25.08.2020 13:22
Foto: materiały prasowe
Budowa bazy ma zacząć się już w październiku od postawienia na Gatwick Airbusa A321. Potem przylecą kolejne maszyny w miarę otrzymywania ich od producenta. Prezes Wizz Aira, Jozsef Varadi zakłada, że początkowo jego linia zatrudni na Gatwick 800 osób, a docelowo ma być tam jego 4 tys. pracowników – ujawnił w rozmowie z Bloombergiem.
Wizz Air od samego początku kryzysu robił wszystko inaczej niż konkurencja. Kiedy linie zamykały połączenia, Węgrzy je utrzymywali. Kiedy wielcy w Europie, w tym Ryanair, Lufthansa i easyJet, prowadzili długie negocjacje ze związkowcami, Wizz Air zwolnił kilkaset osób, a wkrótce będzie ich przyjmował z powrotem. Konkurencja odstawia samoloty, Wizz Air przyspiesza ich dostawy. Linie bankrutują, Wizz Air zakłada nową w Abu Zabi. Kiedy rywale zastanawiali się nad przyjęciem pomocy publicznej, Jozsef Varadi szybko wziął preferencyjnie oprocentowany kredyt w Wielkiej Brytanii, bo mógł z niego skorzystać jako firma dobrze rokująca i gwarantująca rozwój w przyszłości oraz płacąca podatki w tym kraju. Inni odstawiają samoloty, Wizz Air swoją flotę powiększa. Wreszcie, kiedy British Airways i easyJet ograniczyły korzystanie z Gatwick, Wizz Air właśnie planuje tam rozwój i konsekwentnie realizuje swój plan odbierania udziału w londyńskim rynku Ryanairowi i easyJetowi, nie mówiąc już o przewoźnikach tradycyjnych. W tych wszystkich posunięciach Węgrom bardzo pomaga żelazna dyscyplina finansowa i niska baza kosztowa.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas