Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 25.08.2020 13:24 Publikacja: 25.08.2020 13:22
Foto: materiały prasowe
Budowa bazy ma zacząć się już w październiku od postawienia na Gatwick Airbusa A321. Potem przylecą kolejne maszyny w miarę otrzymywania ich od producenta. Prezes Wizz Aira, Jozsef Varadi zakłada, że początkowo jego linia zatrudni na Gatwick 800 osób, a docelowo ma być tam jego 4 tys. pracowników – ujawnił w rozmowie z Bloombergiem.
Wizz Air od samego początku kryzysu robił wszystko inaczej niż konkurencja. Kiedy linie zamykały połączenia, Węgrzy je utrzymywali. Kiedy wielcy w Europie, w tym Ryanair, Lufthansa i easyJet, prowadzili długie negocjacje ze związkowcami, Wizz Air zwolnił kilkaset osób, a wkrótce będzie ich przyjmował z powrotem. Konkurencja odstawia samoloty, Wizz Air przyspiesza ich dostawy. Linie bankrutują, Wizz Air zakłada nową w Abu Zabi. Kiedy rywale zastanawiali się nad przyjęciem pomocy publicznej, Jozsef Varadi szybko wziął preferencyjnie oprocentowany kredyt w Wielkiej Brytanii, bo mógł z niego skorzystać jako firma dobrze rokująca i gwarantująca rozwój w przyszłości oraz płacąca podatki w tym kraju. Inni odstawiają samoloty, Wizz Air swoją flotę powiększa. Wreszcie, kiedy British Airways i easyJet ograniczyły korzystanie z Gatwick, Wizz Air właśnie planuje tam rozwój i konsekwentnie realizuje swój plan odbierania udziału w londyńskim rynku Ryanairowi i easyJetowi, nie mówiąc już o przewoźnikach tradycyjnych. W tych wszystkich posunięciach Węgrom bardzo pomaga żelazna dyscyplina finansowa i niska baza kosztowa.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Linia lotnicza United Airlines poinformowała we wtorek, że 21 lipca wznowi obsługę połączeń do Tel Awiwu w Izrae...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Komisja Europejska przyznała Ukrainie 76 mln euro dotacji na realizację pierwszego etapu budowy kolei Euro. Od g...
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji, a chwilę potem znaleziono go martwego. Przez weeken...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas