Technologiczna korporacja z USA (150 fabryk w 26 krajach, 42 tys. pracowników, 65 mld dol przychodów w 2014 r ), która produkuje lotnicze części i całe moduły statków powietrznych wykorzystywane przez globalnych potentatów awiacji, zajmuje się też wytwarzaniem wind dla budownictwa czy systemów klimatyzacji.
W Polsce firma zatrudnia 10 tys pracowników, przede wszystkim w sektorze lotniczym. To do UTC- Aerospace Systems należą m.in. śmigłowcowe zakłady PZL Mielec/Sikorsky Airctraft, silnikowa fabryka WSK / Pratt& Whitney Rzeszów i należące do rodziny UTC zakłady podwozi lotniczych (d. Goodrich) w Krośnie i Tajęcinie czy firmy produkujące elementy sterowania i automatyki w Kaliszu i Wrocławiu.
Inwestycje lotniczych gigantów
UTC Aerospace Systems szacuje, że tylko w polskich spółkach związanych z awiacją zainwestowano do tej pory ponad miliard zł. A to nie ostatnie słowo amerykańskiej korporacji. W piątek w Warszawie przedstawiciele UTC i Boeinga zapowiedzieli rozwój kooperacji, wzrost zamówień co w ciągu pięciu najbliższych lat przyniesie również w polskich oddziałach UTC –AS widoczne zwiększenie obrotów i nowe inwestycje.
Już pod Rzeszowem rusza rozbudowa zakładów produkujących elementy podwozi m in do boeingów 737 najlepiej sprzedających się obecnie komunikacyjnych maszyn samolotowego giganta. Mariusz Tomiak szef rzeszowskiego oddziału UTC-AS, ujawnia, że wkrótce na Podkarpaciu produkowane będą także koła do różnych typów samolotów Boeinga. Firma szacuje, że przybędzie co najmniej 100 miejsc pracy.
Lotniczy klaster na Dolnym Śląsku
Wojciech Wąsik szef wrocławskiego oddziału, UTC ( b. Hamilton Sundstrand, który przejął aktywa dawnego Hydralu ) zakłada, że rosnącym poziomie zamówień m. in. Boeinga w ciągu pięciu najbliższych lat jego produkcyjna firma wytwarzająca najwyższej jakości lotnicze sterowniki i zawory, łącznie z inżynierskim biurem konstrukcyjnym, będzie w stanie podwoić obroty i zatrudnienie.