W tym zamówieniu 45 sztuk zostało potwierdzonych, a kolejnych 10 — to opcja na zakup.
Ogłoszenie wyboru SAS odbyło się w Kopenhadze z wielką pompą. Oprócz przedstawicieli SAS wzięli w nim udział prezes grupy Embraera, Francisco Gomes Neto i prezes cywilnej części Embraer Commercial, Arjan Meijer. Kontrakt jest wyceniony na 4 mld dol.
Czytaj więcej
Airbus zdominował Paris Air Show. Ale i Embraer może być zadowolony. Boeinga jakby w stolicy Fran...
Dzięki E2 SAS chce umocnić się na rynkach skandynawskich. I tak jest głównym przewoźnikiem tradycyjnym w trzech krajach skandynawskich — Szwecji, Norwegii oraz Danii, a rząd duński nadal ma w tej linii 26 proc. udziałów. Pozostali akcjonariusze to fundusz inwestycyjny — Castlelake (32 proc.), Air France–KLM — 20 proc., oraz Lind (8,6 proc.).
Umowa z SAS oznacza, że Embraer nie wycofał się z konkurowania na rynku europejskim
To wyraźny sygnał od Embraera, że nie zamierza rezygnować z rynku europejskiego i skoncentrować się wyłącznie na największych dotychczas dostawach do USA.