Reklama

LOT wybrał samoloty. Ile na zamówieniu skorzysta gospodarka?

Airbus 220 w dwóch wersjach, a nie brazylijski Embraer, będzie za dwa lata stanowił trzon floty regionalnej LOT-u. Porozumienie w sprawie dostaw maszyn zostało ogłoszone podczas Paris Air Show 2025. Samoloty mają przylecieć w latach 2027–2031.

Publikacja: 17.06.2025 05:01

Airbus A220 to regionalny odrzutowiec który, w zależności od wariantu, może pomieścić od 100 do 160

Airbus A220 to regionalny odrzutowiec który, w zależności od wariantu, może pomieścić od 100 do 160 pasażerów

Foto: Romain COUPY

To pierwsze w najnowszej historii LOT-u zamówienie złożone u tego producenta. I początek szerszej współpracy z europejskim konsorcjum. 

Zamówienie zostało podzielone na dwie części: 20 samolotów typu A220-100 oraz 20 większych maszyn w wersji A220-300. Podpisanie umowy, która może docelowo obejmować 84 samoloty A220, zostało ogłoszone podczas Paris Airshow 2025 w obecności ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka oraz ministra transportu Francji Philippe’a Tabarota.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama