Reklama
Rozwiń
Reklama

Boeing opóźnia większy rytm produkcji MAX

Koncern zakłada teraz rozpoczęcie produkcji 42 tych samolotów co miesiąc od lutego.

Publikacja: 10.12.2023 16:14

Boeing 737 MAX

Boeing 737 MAX

Foto: Bloomberg

Pierwotny plan rozpoczęcia tego programu od nowego roku nie mógł ruszyć z powodu dostaw wadliwie wykonanych podzespołów przez jednego producenta. Nowy harmonogram zakłada dojście do 47,2 samolotów miesięcznie od czerwca do sierpnia 2024, a dojście do 52,5 maszyn co miesiąc przesunięto z grudnia 2024 na luty 2025. Boeing przewiduje dojście do poziomu produkcji sprzed pandemii 57,7 samolotów co miesiąc w październiku 2025, o trzy miesiące później od wcześniejszego planu.

Obaj najwięksi producenci, Airbus i Boeing opracowali ambitne plany zwiększenia produkcji zwłaszcza najbardziej popularnych samolotów wąskokadłubowych, ale obaj maja do czynienia z poważnymi zatorami w łańcuchach dostaw i z zakłóceniami w produkcji.

Czytaj więcej

Najmniejszy B737 MAX 7 zaakceptowany w kwietniu?

Deutsche Bank stwierdził w nocie dla inwestorów, że rozpoczęcie przez Boeinga produkcji 42 maszyn od lutego jest dobrą wiadomością, bo większość z nich przewidywała, że nastąpi to w drugim albo w trzecim kwartale — stwierdził Reuter. Realizacja takich planów zależy jednak od wielu czynników, zwłaszcza od gotowości kooperantów i często dochodzi do nanoszenia zmian w planach.

Dobrą wiadomością dla Boeinga jest także opinia wiceszefa chińskiego urzędu lotnictwa CAAC, Hu Zhenjianga wyrażona na spotkaniu w Pekinie z wiceprezydentem koncernu ds. rozwoju i wspierania klientów, Mikiem Flemingiem. Hu powiedział, że koncern jest mile widziany w Chinach pod względem rozwijania działalności w tym kraju.

Reklama
Reklama

Do spotkania doszło, gdy Chiny rozważają wznowienie zamówień MAX-ów po ponad 4 latach przerwy. Według Chińczyka, urząd CAAC i koncern mają za sobą 50 lat przyjaznej wymiany i współpracy, strony wypracowały bliskie stosunki robocze w wielu zakresach. Chiński rynek lotniczy ma ogromne perspektywy rozwoju, a wielkość cywilnej floty będzie stale szybko rosnąć — dodał Hu.

Transport
Statek Maersk przepłynął przez Bab al-Mandab. Czy to początek zmian?
Transport
Nowe sankcje Unii i Wielkiej Brytanii uderzają we flotę cieni i robiących biznesy z Rosją
Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama