Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 16.06.2025 00:15 Publikacja: 27.04.2023 20:05
Foto: Materiały prasowe
Po prawie 14 latach od dnia katastrofy 1 czerwca 2009 sąd uznał 17 kwietnia w procesie trwającym od 10 października, że producent samolotu i jego użytkownik nie ponoszą winy w postępowaniu karnym za tę katastrofę. Ani Airbus, ani Air France nie przyznały się do winy, za którą groziła im maksymalna grzywna po 225 tys. euro.
Sąd w 3-osobowym składzie sędziowskim uniewinnił obie firmy od głównego zarzutu: nieumyślnego doprowadzenia do śmierci 228 osób na pokładzie z powodu nieporadności, nieostrożności, braku uwagi, zaniedbania czy niedotrzymania obowiązku ostrożności nakazanej przez prawo — stwierdził dziennik „La Tribune”. Przewodnicząca składu, sędzia Sylvie Daunis wymieniła 4 przypadki zaniedbania przez Airbusa i jeden przez Air France, ale powiedziała, że według francuskiego prawa karnego to nie wystarczy do ustalenia ostatecznego związku z utratą samolotu A330.
Wszystkie 34 Dreamlinery, jakie w swojej flocie mają Air India i IndiGo zostały na ziemi. Indyjski regulator dąż...
W długofalowej prognozie światowego rynku samolotów (2025-44), ogłoszonej na dzień przed największym na świecie...
W poniedziałek, 16 czerwca, zaczyna się Paris Air Show, jedna z najważniejszych wystaw lotniczych na świecie. Od...
Airbus przewiduje w długoletniej prognozie, do 2044 r., ogłoszonej przed salonem lotniczym na Le Bourget (16-20...
Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja – to trzy główne czynniki, które należy brać pod uwagę decydując się na inwestycję w mieszkanie – czy to z myślą o przechowaniu lub wzroście wartości, czy zwrocie z najmu.
Prezes Boeinga Kelly Ortberg i szefowa Boeing Commercial Stephanie Pope już byli spakowani, żeby wylecieć z Sea...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas