AENA osiągnęła w ubiegłym roku zysk netto 901,5 mln euro po stracie 475,4 mln rok wcześniej i stracie 60 mln w 2021 r. Obroty wyniosły ponad 4,24 mld euro (+69,3 proc.), a zysk operacyjny EBIDTA 2,08 mld W ruchu krajowym przewozy wzrosły o 56,2 proc., a w międzynarodowym o 138,4 proc.

Liczba podróżnych stopniowo zwiększała się, w grudniu zbliżyła się do stanu sprzed pandemii, a w styczniu 2023 przekroczyła go. W całym 2022 r. ruch wyniósł 243,7 mln osób, 88,5 proc. poziomu z 2019 r. A jeśli dodać dane z lotniska w Luton i 6 lotnisk brazylijskich należących do AENA, to odprawiono łącznie 270,7 mln podróżnych, 98,5 proc. ruchu z 2021 r. i 88,1 proc. wobec 2019 r. AENA podwyższyła prognozę tegorocznego do 93-104 proc., nie wyklucza przekroczenia poziomu z 2019 r. Wcześniej firma spodziewała się tego w 2024 r. - pisze „Ela Pais”

Szybsza poprawa wynikała z tego, że wzrosło zainteresowanie odwiedzaniem Hiszpanii od lata, a w odróżnieniu od pewnych lotnisk europejskich, terminale AENA funkcjonowały płynnie, bo nie było zwolnień pracowników.

AENA zaproponuje 20 kwietnia na WZA wypłatę dywidendy po 4,75 euro od akcji. Skarb państwa mający w firmie 51 proc. otrzyma 363 mln euro z tego tytułu. Rezerwy wolnej gotówki wynosiły na koniec roku 3,8 mld euro, a łączne zadłużenie netto zmalało do 6,243 mld z 7,446 mld rok wcześniej.

AENA rozpisała przetarg na zagospodarowanie sklepów wolnocłowych o powierzchni 66 tys. m2, zainteresowanie zgłosiły firmy z Chin, Bliskiego Wschodu, USA i Panamy. Operator zamierza kupić nowe aparaty do kontroli bagażu ręcznego, co przyspieszy odprawę podróżnych - podał Reuter.