To samo brytyjskie biuro architektoniczne wygrało w listopadzie 2022 przetarg na wykonanie Masterplanu dla Lotniska Solidarność w Baranowie, fragment projektu CPK. Dla Foster and Partners jest to kolejny projekt w Arabii Saudyjskiej. Wcześniej to biuro zaprojektowało trzy lotniska i kilka stacji kolejowych.
Podobnie, jak jest to w przypadku Lotniska Solidarność, rozbudowany port w Rijadzie ma zapewnić pasażerom bezproblemową podróż, łatwe i bezstresowe przesiadki.
Saudyjczycy mają wielkie ambicje zbudowania w swojej stolicy wielkiego centrum przesiadkowo-przeładunkowego, które łączyłoby wschód z zachodem. Na razie taką rolą w regionie Bliskiego Wschodu pełni lotnisko w Dubaju, z którym konkuruje katarska Doha. Rząd w Rijadzie wierzy jednak, że rozbudowując lotniczą infrastrukturę, umożliwi zwiększenie udziału usług w gospodarce tego kraju, ożywi się turystyka i branża transportowa. Na razie 46 proc. w PKB wypracowuje sektor wydobywczy ropy i gazu.
Saudyjczycy mają ambicje, aby port im. Króla Salmana był jednym z największych lotnisk na świecie. Ma zajmować powierzchnię około 57 km kwadratowych, z sześcioma równoległymi pasami startowymi i przejmie istniejące już terminale im. króla Khalida. W ramach rozszerzonego projektu budowy aerocity obejmie również 12 km² infrastruktury lotniskowej, mieszkalnej i rekreacyjnej, punktów sprzedaży detalicznej i nieruchomości logistycznych.
Lotnisko w Rijadzie ma obsłużyć nawet 120 milionów podróżnych do 2030 roku i 185 milionów podróżnych 5 lat później. Możliwości przeładunków cargo w roku 2050 mają sięgnąć 3,5 mln ton.