- Nie ma takiego planu. To projekt cywilizacyjny, który podniesie poziom konkurencyjności Polski w Europie, jeśli chodzi o rozbudowę infrastruktury – powiedział w Artur Soboń, wiceminister finansów, w rozmowie z Michałem Kolanką.
- Podniesie on również jakość oraz dostępność infrastruktury komunikacyjnej dla Polaków. Ale to także zwyczajna konieczność. Dziś mamy Okęcie, czyli lotnisko, które jest w mieście i które nie ma żadnych szans na to, żeby dalej się rozwijać – podkreślił w rozmowie wiceminister finansów.
Czytaj więcej
Ustawa o gospodarowaniu nieruchomościami do poprawy? Społeczna strona sporu o budowę CPK odniosła małe zwycięstwo w Sejmie.
Centralny Port Komunikacyjny (CPK), to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, integrujący transport, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu, w odległości około 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze około 30 km2 ma zostać wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w ramach pierwszego etapu ma być w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. W rejonie CPK ma powstać także Airport City, w skład którego wejdą m.in. obiekty targowo-kongresowe, konferencyjne i biurowe. Według założeń, CPK ma być lotniskiem bazowym dla PLL LOT.
Pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała zapewnił w piątek 18 listopada, że pierwsi pasażerowie skorzystają z CPK w 2028 r. Wiceminister przyznał, że harmonogram inwestycji jest "bardzo ambitny". - Jak dotąd harmonogram udaje się nam dotrzymać – zapewnił w Programie 1 Polskiego Radia. Horała powiedział tez, że rozpoczęcie budowy CPK planowane jest na połowę 2023 roku. Zakończenie budowy, prac budowlanych planowane jest na rok 2027.