Reklama
Rozwiń

Rosyjscy producenci samolotów są w dużych kłopotach

Irkut, producent samolotów MC-21-310, zrezygnował z silników Pratt&Whitney. Zamiast nich mają być montowane PD-14 produkcji rosyjsko-białoruskiego Aerodvigatela. Tyle że na razie ich nie ma.

Publikacja: 26.04.2022 14:46

Rosyjscy producenci samolotów są w dużych kłopotach

Foto: Bloomberg

„Bardzo trudno jest oferować samoloty z silnikami, do których nie ma się dostępu. A to jest właśnie wynik zachodnich sankcji. W tej sytuacji nasze samoloty będą oferowane z silnikami krajowej produkcji” — informuje rosyjski regulator ruchu lotniczego Rosawiacja cytowany przez TASS.

— Z tego właśnie powodu odbiorcy nie będą już mieli opcji wyboru silnika, jak to wcześniej było planowane. A w wyprodukowanych już maszynach nie będziemy montować P&W 1000G, tylko Aviadvigatele PD-14 produkowane przez rosyjską United Engine Corporation — potwierdził wicepremier Jurij Borysow. Przyznał jednocześnie, że i z produkcją tego napędu jest kłopot, ponieważ potrzeba do niej kluczowych zagranicznych komponentów.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Pierwszy pociąg z Warszawy do Chorwacji wyruszy w trasę już dzisiaj
Transport
LOT i Lotnisko Chopina odzyskują pasażerów transferowych. Muszą zapełnić CPK
Transport
Złodzieje zablokowali pociągi Eurostar. Linia zaleca pasażerom odłożenie podróży
Transport
PKP Cargo zamierza pozbyć się zbędnych węglarek. Trafią na złom
Transport
Efekt zawieszenia broni na Bliskim Wschodzie: loty wracają do normy