Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 08:57 Publikacja: 16.03.2022 21:00
Jesteśmy w czołówce rozwoju „zielonego transportu publicznego”
Foto: Konrad Krajewski/ shutterstock
Jak podała organizacja europejskich producentów pojazdów ACEA, w 2021 r. udział e-autobusów wzrósł do 10,6 proc. z 6,1 proc. rok wcześniej. Wśród autobusowych rynków Unii Europejskiej pozytywnie wyróżnia się Polska: udział nowych elektrobusów w rejestracjach wszystkich autobusów wyniósł w ubiegłym roku 16,4 proc., podczas gdy średnia dla całej UE wyniosła 10,6 proc.
W całej UE w 2021 r. przewoźnicy zakupili nieco ponad 3 tys. autobusów z napędem elektrycznym. Największych zakupów dokonała Francja, gdzie zarejestrowano 622 elektrobusy. Na drugim miejscu znalazły się Niemcy – 613 elektrobusów, a następnie Dania i Belgia – odpowiednio 224 i 222 pojazdy. Polska uplasowała się tuż za nimi z 219 rejestracjami. Poza UE chłonnym rynkiem okazała się Wielka Brytania, gdzie w 2021 r. sprzedano 559 elektrobusów.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas