Czekając na cud lub zagładę

Tomasz Bazan znalazł pomysł na sukces. Wraz ze swoim lubelskim zespołem Teatr Maat Projekt –podobnie jak Leszek Bzdyl z Dada von Bzdülöw – realizuje spektakle sytuujące się na pograniczu teatrów tańca i dramatycznego.

Publikacja: 20.05.2011 17:48

W spektaklu Tomasz Bazan będzie stawiał pytania o ludzką egzystencję, słabości i demony zniszczenia

W spektaklu Tomasz Bazan będzie stawiał pytania o ludzką egzystencję, słabości i demony zniszczenia

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

Nie boi się odwoływać do klasyków literackich, śmiało poczyna sobie z formami ruchowymi, a nade wszystko nie ogląda się na innych. Efekt: wypracowanie charakterystycznego języka tańca łatwo rozpoznawalnego przez widzów.

Tym razem Bazan, realizując stypendium artystyczne Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, odnosi się do „Czekając na Godota" Samuela Becketta i przekłada go na taneczne frazy. Jak zapowiada, jego premierowa „Hermeneia" będzie pracą na poły dramatyczną, chociaż główna postać, grana przez Anitę Wach, ma wchodzić w interakcje z innymi jedynie poprzez mowę ciała. Na scenie zobaczymy także m.in. Piotra Trojana, laureata I nagrody aktorskiej XXVII Międzynarodowego Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi, oraz Justynę Wasilewską, która zdobyła Złotego Tukana na 30. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.

Spektakl jest ponadczasową opowieścią o społeczności w napięciu czekającej na cud, na nadejście Nowego. To emocjonalne wyzwanie nie dla wszystkich jest łatwe – w niektórych wzbudza skrajne reakcje od kreatywności przez apatię aż do zachowań agresywnych i destrukcyjnych.

Czy Bazan zachowa tempo akcji, która w sztuce Becketta w miarę upływu czasu obumiera, podobnie jak cały opisywany świat i ludzie poddający się socjalnej degradacji? Czy zniszczenie (lub samozniszczenie) jest nam pisane? Czy oczekiwanie na cud, ideę, mesjasza ma jakikolwiek sens? A my, widzowie, czy potrafimy wyciągnąć wnioski z doświadczeń poprzednich pokoleń? Autorskie interpretacje odpowiedzi na te pytania poznamy na premierze w Teatrze Praga. Czekamy...

„Hermeneia", Teatr Maat Projekt, reż. i chor. Tomasz Bazan, muzyka: Marcin Janus, Teatr Praga, Warszawa, ul. Otwocka 14, bilety: 40 zł, rezerwacje: tel. 22 818 60 39, premiera: sobota (21.05), godz. 19, spektakle: niedziela (22.05), godz. 19

Nie boi się odwoływać do klasyków literackich, śmiało poczyna sobie z formami ruchowymi, a nade wszystko nie ogląda się na innych. Efekt: wypracowanie charakterystycznego języka tańca łatwo rozpoznawalnego przez widzów.

Tym razem Bazan, realizując stypendium artystyczne Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, odnosi się do „Czekając na Godota" Samuela Becketta i przekłada go na taneczne frazy. Jak zapowiada, jego premierowa „Hermeneia" będzie pracą na poły dramatyczną, chociaż główna postać, grana przez Anitę Wach, ma wchodzić w interakcje z innymi jedynie poprzez mowę ciała. Na scenie zobaczymy także m.in. Piotra Trojana, laureata I nagrody aktorskiej XXVII Międzynarodowego Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi, oraz Justynę Wasilewską, która zdobyła Złotego Tukana na 30. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.

Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać
Teatr
Rusza Boska Komedia w Krakowie. Andrzej Stasiuk zbiera na pomoc Ukrainie
Teatr
Wykrywacz do obrazy uczuć religijnych i „Latający Potwór Spaghetti” Pakuły
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Teatr
Latający Potwór Spaghetti objawi się w Krakowie