[b]Rz: Jaki powinien być dobry komiks promujący miasto?[/b]
[b]Wojciech Birek:[/b] Nie może to być wariant albumu z obrazkami. Miejski komiks musi opowiadać jakąś atrakcyjną historię i zawierać możliwie dużo interesujących faktów związanych z miastem. W parze z interesującą fabułą musi iść atrakcyjność wizualna. W przypadku komiksu promocyjnego ciekawy tekst połączony z koszmarnymi obrazkami (czy marny tekst i ładne obrazki) trudno uznać za udane przedsięwzięcie. Bez zdolnego i rzetelnego grafika oraz scenarzysty taki projekt nie odniesie sukcesu.
[b]Jak daleko można odejść od faktów historycznych?[/b]
Wierność realiom zawsze podnosi wartość opowieści. Detale są bardzo ważne, jeśli chce się uwieść czytelnika i zainteresować go prezentowanym miejscem. Zanim się usiądzie do pracy nad komiksem, trzeba zebrać jak najwięcej potrzebnych informacji o miejscach, ich wyglądzie, historii. W solidnie przygotowanym komiksie weryfikacji ikonograficznej i faktograficznej powinien podlegać każdy najmniejszy detal.
[b]Co pan rozumie przez najmniejszy detal?[/b]