Pod lupę wzięto ok. 10 milionów tweetów opublikowanych przez 152 tysięcy polskich użytkowników Internetu od stycznia do grudnia 2012 roku

70 procent komentarzy zamieszczonych na Twitterze miało zabarwienie emocjonalne. Większość - pozytywne. Ale to wpisy zawierające negatywne osądy były najmocniejsze. Towarzyszyły przede wszystkim porażkom polskich sportowców, zwłaszcza podczas Euro 2012.

Okazało się, że to nie poniedziałek - jak można by intuicyjnie obstawiać - ale półmetek roboczego tygodnia, czyli środa, to dzień, gdy polscy użytkownicy Twittera dzielą się najbardziej negatywnymi emocjami. Ważna jest też pora dnia. Emocje towarzyszą przede wszystkim wypowiedziom publikowanym po południu i wieczorem, gdy użytkownicy są najbardziej aktywni.

W nocy wydźwięk zamieszczanych treści jest w znaczącej większości neutralny.

„Kolektywne Emocje w Cyberprzestrzeni" to interdyscyplinarny projekt badawczy finansowany przez Unię Europejską. W przedsięwzięciu bierze udział dziewięć instytucji naukowych i badawczych z sześciu krajów Europy (Austrii, Szwajcarii, Niemiec, Słowenii, Wielkiej Brytanii i Polski). Do analizy wykorzystano polską wersję SentiStrength, dzięki któremu badacze, na podstawie słowników wyrazów nacechowanych emocjonalnie i przy wykorzystaniu pięciostopniowej skali osobno dla natężenia pozytywnego i negatywnego, mogli ocenić emocjonalne zabarwienie każdej wypowiedzi.