Przeniesienie Angry Birds na ekran ma kosztować według aktualnych szacunków 180 mln dolarów. Dotychczasowa rzesza fanów gry zmniejsza się z upływem kolejnych miesięcy, zatem przed ekranizacją poważne zadanie przywrócenia zainteresowania przygodami sympatycznych ptaszków i świnek. Fińska firma Rovio, twórca tytuły liczy jednak na coś więcej.
Nowy pomysł na promocję ekologii
Bohaterowie gry to w końcu zwierzaki. Między sobą się biją i wciąż walczą na rozmaitych planszach, jednak gdy ptaszki i świnki staną ramię w ramię, można mówić o możliwościach synergii. Zwierzęta to w końcu natura, a to łączy się z ekologią, która z kolei za kilka dni będzie obchodzić ważne święto. 22 kwietnia po raz kolejny będzie obchodzony Dzień Ziemi, a już 18., w zbliżającą się sobotę w Waszyngtonie odbędzie się uroczystość Global Citizen 2015 Earth Day. Do stolicy Stanów Zjednoczonych przyjadą przedstawiciele światowych koncernów wykazujących znaczną troskę o środowisko (m.in. Caterpillar, Google czy Toyota), pojawią się także znani artyści (jak Usher czy No Doubt). Będzie też Rovio, by opowiedzieć o swojej wizji ochrony klimatu i Ziemi. Przy pomocy ptaszków i świnek.
Dla Finów to nie pierwsze takie partnerstwo. W 2012 roku we współpracy z NASA Angry Birds promowały edycję Space, czyli swoją kosmiczną odsłonę. Zmieniono wówczas mechanikę gry pozwalając korzystać z właściwości grawitacji czy nieważkości. Wszystko dla celów edukacyjnych. Zalety kosmicznych ptaszków demonstrował jeden z amerykańskich astronautów, Don Pettit, który w momencie premiery gry przebywał na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Fani Angry Birds mogli oglądać przygotowane przez niego filmiki, na których prezentował trajektorię lotu czerwonego ptaszka, głównego bohatera całej serii, przelatującego przez ISS.
Blanca Juti, manager odpowiedzialna za wizerunek marki w Rovio twierdzi, że w dzisiejszych czasach gry mogą spełniać ważną funkcję edukacyjną. Nie jest się jedynie obiektem ich przekazu, lecz można wchodzić z nimi w dialog. W przypadku gry, która od 2009 roku została pobrana blisko 3 mld razy na całym świecie można mówić o sporym potencjale. Wystarczy tylko stworzyć odpowiednią dla niego formę.
Walka na film i Ziemię
Rovio stawia na ekologię w oczekiwaniu na Hollywood. Premiera kinowej wersji przygód bohaterów gry zapowiadana jest na maj 2016 roku. Ma być trójwymiarowa i pod wieloma względami innowacyjna. Do współpracy zaproszono jedną z gwiazd serialu „Gra o tron", Petera Dinklage, który ma użyczyć głosu postaci Mighty Eagle. Nad scenariuszem czuwa Jon Vitti, drugiego pod względem liczby stworzonych odcinków kreskówki „The Simpsons". Pomimo ogromnego sukcesu pierwszych wersji gry, nowe wcielenia Angry Birds, które pojawiają się na rynku kilka razy w roku nie zdołały ugruntować poprzedniej pozycji lidera branży. Przychody firmy w 2014 roku spadły o 8,8 proc. rdr do poziomu 170 mln dolarów. Wskaźnik EBITDA zmniejszył się o 56 proc. do 18,2 mln dolarów.