Grę, która cieszy się wielką popularnością w Polsce przygotowało Biuro Edukacji Publicznej Instytutu Pamięci Narodowej.

Gra „Kolejka" opowiada o bolączkach życia codziennego w latach schyłkowego PRL-u. Zadanie postawione przed graczami wydaje się proste: należy dokonać zakupów zgodnie z listą sprawunków. Rzeczywistość lat osiemdziesiątych jest jednak trudna. Przed pustymi sklepami ustawiają się długie kolejki. Trzeba więc stać, czekać, a przede wszystkim brać udział w grze o towar dostarczany w znikomych ilościach.

Jest to już ósma wersja językowa popularnej polskiej historycznej gry planszowej, odnoszącej się do realiów życia w czasach PRL. Wcześniej „Kolejka" pojawiła się w wersjach angielskiej, rosyjskiej, japońskiej, niemieckiej, hiszpańskiej i francuskiej. Każda z nich oprócz gry zawiera syntetyczne opracowanie historyczne dotyczące polskich doświadczeń z gospodarką planową i objaśniające zjawisko pustych sklepowych półek.

O „Kolejce" donosiły media w większości krajów na świecie. Informacje o „Kolejce" pojawiły się na kilkudziesięciu tysiącach witryn internetowych, a także w stacjach radiowych i telewizyjnych oraz prasie. Uwagę poświęciły jej globalne serwisy informacyjne, m.in. BBC, CNN, Fox News oraz takie agencje jak Associated Press czy Agence France Presse. W doniesieniach podkreślano innowacyjność pomysłu odwzorowania realiów życia w kraju za żelazną kurtyną za pomocą gry planszowej.

To pierwsze zagraniczne wydanie gry opracowane we współpracy z innym  partnerem.