G.C. – kandydat do służby w Policji – zwrócił się do Komendanta Wojewódzkiego o możliwość obejrzenia wydruku z wynikiem swojego testu komputerowego oraz opinii psychologicznej. Powołał się przy tym na art. 32 ustawy o ochronie danych osobowych.
Komenda Wojewódzka Policji odmówiła, wskazując, iż ani powołany art. 32 ust 1 pkt. 3 ustawy, ani żaden z pozostałych punktów tego przepisu nie uprawnia go do wglądu w dokumenty zgromadzone w trakcie procesu kwalifikacji do służby w Policji. Na takim samym stanowisku stanęła Komenda Główna.
Mężczyzna skierował, więc skargę do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. W skardze podniósł, że sporne pomiędzy nim a Policją jest, czy na podstawie art. 32 ustawy przysługuje mu prawo do kontroli przetwarzania danych, które go dotyczą w zakresie wnioskowanych dokumentów. Jego zdaniem, takie dokumenty, jak wydruk wyniku testu komputerowego oraz opinia psychologiczna spełniają definicję danych osobowych w rozumieniu ustawy. W związku z tym, zwrócił się o udostępnienie tych danych.
Inaczej całą sprawę ocenił GIODO. W decyzji z 7 kwietnia 2014 roku (sygn. DOLiS/DEC-327/13) wskazał, że stanowisko przedstawione przez skarżącego, iż dokumenty w postaci wydruku wyniku testu komputerowego oraz opinii psychologicznej mieszczą się w definicji danych osobowych jest błędne. – Dokumenty nie są bowiem informacjami stanowiącymi dane osobowe w rozumieniu art. 6 ust. 1 ustawy, zgodnie z którym w rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, lecz nośnikami mogącymi zawierać dane osobowe – wyjaśnił GIODO, zaznaczając, iż nie jest właściwy w zakresie podejmowania rozstrzygnięć, których przedmiotem jest nakaz udostępniania nośników danych.
Dalej Generalny Inspektor przypomniał, że art. 2 ust. 1 ustawy określa zasady postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych oraz prawa osób fizycznych, których dane osobowe są lub mogą być przetwarzane w zbiorach danych. – Oznacza to, że reguluje zasady postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych (...), a nie zaś kwestię dopuszczalności udostępnienia dokumentacji. W konsekwencji, Generalny Inspektor może nakazać jedynie udostępnienie danych, nie zaś udostępnienie dokumentacji – czytamy w decyzji.