Reklama
Rozwiń
Reklama

RODO nie zmienia zasad zbierania podpisów pod listami wyborczymi - twierdzi Ministerstwo Cyfryzacji

RODO w żadnym zakresie nie zmienia obowiązujących wcześniej zasad zbierania podpisów pod listami poparcia w trakcie kampanii wyborczych - twierdzi Ministerstwo Cyfryzacji.

Aktualizacja: 02.08.2018 14:00 Publikacja: 02.08.2018 12:10

RODO nie zmienia zasad zbierania podpisów pod listami wyborczymi - twierdzi Ministerstwo Cyfryzacji

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

dgk

Wątpliwości związane z ochroną danych w związku z wyborami wyrażają politycy. Pisaliśmy o tym w artykule "RODO sparaliżuje wybory samorządowe". Do zawiadomień o utworzeniu komitetu wyborczego trzeba bowiem załączyć listy poparcia z nazwiskami, adresami i numerami PESEL.

– W jaki sposób wyborca ma nie poznać tożsamości innych osób? Powinien podpisywać się na osobnej kartce, czy może dużą listę trzeba zakrywać tekturą z wyciętym okienkiem? – pyta posłanka PO Danuta Pietraszewska. Jej zdaniem nie wiadomo, kto będzie administratorem takich danych, a brak jasnej informacji może zniechęcić do podpisywania się przez wyborców.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Sądy i trybunały
Sprawa immunitetu Małgorzaty Manowskiej spadła z wokandy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Prawo dla Ciebie
"To nie był film erotyczny". Sąd Najwyższy rozstrzygnął skargę Polsatu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama