Jutro wchodzi w życie rozporządzenie ministra administracji i cyfryzacji z 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów.
Nowe rozporządzenie określa przede wszystkim szczegółowy zakres informacji gromadzonych w bazach danych „Ewidencji". Są to m.in. urzędowe nazwy miejscowości, ich identyfikatory TERYT, dane określające przebieg granic miejscowości, a także nazwy gmin, w których dana miejscowość jest położona. Jeżeli chodzi o dane ewidencyjne dotyczące ulic i placów, to są to ich nazwy i identyfikatory TERYT, dane określające ich przebieg oraz dane określające przebieg zewnętrznych granic ulic, placów i rond.
Zarówno w ewidencji miejscowości, jak i ulic podaje się również – obok nazw urzędowych – ich nazwy dodatkowe (tradycyjne) sporządzone w języku mniejszości narodowych lub etnicznych.
Rozporządzenie określa również, jakie informacje składają się na adres budynku. Są to nazwa województwa, powiatu i gminy (wraz z właściwymi identyfikatorami TERYT), rodzaj i nazwa jednostki pomocniczej (sołectwo, dzielnica, osiedle), nazwa miejscowości (wraz z jej identyfikatorem TERYT), nazwa ulicy (placu), numer porządkowy oraz kod pocztowy.
Nowe przepisy określają również zasady nadawania numerów porządkowych nieruchomości. Numeracja rośnie od centrum do granic miasta. Numery parzyste umieszcza się po prawej, a nieparzyste po lewej stronie ulicy.