Większa subwencja oświatowa na 2011 rok

Subwencja oświatowa w roku 2011 będzie o 5,5 proc. wyższa niż w tym roku. Ma to związek z podwyżkami dla nauczycieli - podaje Ministerstwo Finansów

Publikacja: 25.10.2010 05:01

Większa subwencja oświatowa na 2011 rok

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

[b]Informacja o zasadach kalkulacji subwencji ogólnej oraz wpłat dla jednostek samorządu terytorialnego na 2011 r. - komunikat Ministerstwa Finansów[/b]

[srodtytul]Część oświatowa subwencji ogólnej dla gmin, powiatów i województw[/srodtytul]

Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego planowana na rok 2011 wynosi 36.924.829 tys. zł i jest o 5,5 proc. wyższa od kwoty części oświatowej subwencji ogólnej określonej w ustawie budżetowej na rok 2010.

Zgodnie z art. 28 ust. 1 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=7C6DE44E4623B155CDE0085141F191DD?id=353367]ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego[/link], określona w projekcie ustawy budżetowej na rok 2011 kwota części oświatowej subwencji ogólnej została ustalona w wysokości łącznej kwoty części oświatowej subwencji ogólnej nie mniejszej niż przyjęta w ustawie budżetowej w roku bazowym (2010), skorygowanej o kwotę innych wydatków z tytułu zmiany realizowanych zadań oświatowych. [b]Zwiększenie – w stosunku do roku 2010 – planowanej na rok 2011 kwoty części oświatowej subwencji ogólnej związane jest ze skutkami przechodzącymi na rok 2011 podwyżki wynagrodzeń o 7 proc. od 1 września 2010 r. oraz planowaną podwyżką wynagrodzeń dla nauczycieli o 7 proc. od 1 września 2011 r.[/b], a także ze skutkami zmian w strukturze awansu zawodowego nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego.

Z podziału ogólnej kwoty części oświatowej subwencji ogólnej planowanej na 2011 r. - 36 924 829 000 zł – wyłączona została ustawowa 0,6 proc. rezerwa, która została powiększona o kwotę wynikającą z zaokrągleń. Łączna kwota rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej wynosi 221 550 502 zł.

W związku z powyższym, pomiędzy poszczególne jednostki samorządu terytorialnego, podzielono kwotę 36 703 278 498 zł, z tego dla:

- gmin 21 795 411 958 zł,

- powiatów 14 166 399 970 zł,

- województw 741 466 570 zł.

W powyższych wielkościach kwotowych uwzględnione zostały: kwota bazowa, kwota uzupełniająca na realizację zadań szkolnych oraz kwota na zadania pozaszkolne.

Naliczenia jednostkom samorządu terytorialnego planowanych kwot części oświatowej subwencji ogólnej na 2011 r. dokonano na podstawie wstępnego projektu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2011. Przy podziale części oświatowej subwencji ogólnej uwzględniono środki na finansowanie wynagrodzeń nauczycieli biorących udział w przeprowadzeniu części ustnej egzaminu maturalnego.

Zakres zadań oświatowych realizowanych przez poszczególne samorządy terytorialne, stanowiący podstawę do naliczenia planowanych kwot subwencji oświatowej na 2011 r., określony został na podstawie:

- danych statystycznych dotyczących liczby etatów nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego, wykazanych w systemie informacji oświatowej (według stanu na 30 września 2009 r. i 10 października 2009 r.) zweryfikowanych i potwierdzonych przez organy prowadzące (dotujące) szkoły i placówki oświatowe;

- danych dotyczących liczby uczniów (wychowanków) w roku szkolnym 2010/2011 wykazanych w systemie informacji oświatowej (według stanu na 10 września 2010 r.) w zakresie ogólnej liczby uczniów oraz odpowiednich wag algorytmu w odniesieniu do kwoty SOA i SOB;

- danych dotyczących liczby uczniów (wychowanków) w roku szkolnym 2009/2010 wykazanych w systemie informacji oświatowej (według stanu na dzień 30 września 2009 r. i dzień 10 października 2009 r.)

- zweryfikowanych i potwierdzonych przez organy prowadzące (dotujące) szkoły i placówki oświatowe

- w zakresie odpowiednich wag algorytmu w odniesieniu do kwot SOB i SOC.

Do naliczenia ostatecznych kwot części oświatowej subwencji ogólnej na 2011 r., wykorzystane zostaną dane o liczbie uczniów i wychowanków oraz liczbie etatów nauczycieli gromadzone w ramach Systemu Informacji Oświatowej według stanu na dzień 30 września 2010 r. oraz 10 października 2010 r.

Wyliczenia planowanych na rok 2011 kwot części oświatowej subwencji ogólnej dla poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego dokonało Ministerstwo Edukacji Narodowej.

[srodtytul]Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin[/srodtytul]

Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin, w wysokości 5 991 329 tys. zł, składa się z kwoty podstawowej i kwoty uzupełniającej.

Podstawę do ustalenia wysokości kwoty podstawowej stanowią dane ze sprawozdań z wykonania dochodów podatkowych gminy za 2009 r. (z uwzględnieniem korekt, złożonych do właściwych regionalnych izb obrachunkowych, w terminie do 30 czerwca 2010 r.) oraz dane o liczbie mieszkańców według stanu na 31 grudnia 2009 r., ustalonej przez Główny Urząd Statystyczny.

Kwotę podstawową otrzymują gminy, w których dochód podatkowy na 1 mieszkańca (wskaźnik G) jest niższy od 92proc. średniego dochodu podatkowego na 1 mieszkańca kraju (wskaźnik Gg).

Wyrównywanie potencjału dochodowego gmin jest uzależnione od relacji między dochodem podatkowym na 1 mieszkańca w gminie a średnim dochodem podatkowym na 1 mieszkańca w kraju.

Wysokość kwoty uzupełniającej uzależniona jest od gęstości zaludnienia w gminie, w relacji do średniej gęstości zaludnienia w kraju (w 2009 r. średnia gęstość zaludnienia w kraju wynosiła 122 osoby na 1 km[sup]2[/sup]) i dochodu gminy na 1 mieszkańca.

Kwotę uzupełniającą otrzymują tylko te gminy, w których gęstość zaludnienia jest niższa od średniej gęstości zaludnienia w kraju i dochód podatkowy na 1 mieszkańca gminy nie jest wyższy niż 150 proc. średniego dochodu podatkowego na 1 mieszkańca kraju.

Zgodnie z art. 20 ust. 9 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego – kwoty uzupełniającej nie otrzymują gminy, w których gęstość zaludnienia jest niższa od średniej gęstości zaludnienia w kraju, ale wskaźnik G jest wyższy od 150 proc. wskaźnika Gg. Kwota uzupełniająca naliczona dla ww. gmin zwiększa część równoważącą subwencji ogólnej – w 2011 r. kwota ta wyniesie 29 487 tys. zł.

Wysokość kwoty uzupełniającej należnej danej gminie stanowi iloczyn liczby mieszkańców, 17 proc. średniego dochodu podatkowego wszystkich gmin w przeliczeniu na 1 mieszkańca w kraju oraz ilorazu różnicy średniej gęstości zaludnienia w kraju i gęstości zaludnienia w gminie do średniej gęstości zaludnienia w kraju.

[b]W 2011 r. część wyrównawczą subwencji ogólnej otrzymywać będzie 2 160 gmin, z tego: 141 miast, 524 miasta i gminy oraz 1 495 gmin.[/b]

[srodtytul]Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin[/srodtytul]

Zaplanowana w projekcie ustawy budżetowej na rok 2011 część równoważąca subwencji ogólnej wynosi 619 427 tys. zł.

Część równoważącą subwencji ogólnej dla gmin ustala się w wysokości stanowiącej sumę łącznej kwoty wpłat gmin (619 427 tys. zł) oraz łącznej kwoty uzupełniającej części wyrównawczej subwencji ogólnej tych gmin, których wskaźnik dochodów podatkowych jest wyższy od 150 proc. analogicznego wskaźnika obliczonego łącznie dla wszystkich gmin w kraju i które - w związku z tym - nie otrzymują kwoty uzupełniającej, pomimo iż jest ona dla nich obliczana (29 487 tys. zł).

Łączna kwota części równoważącej subwencji ogólnej do podziału między gminy wynosi 648 914 tys. zł i została rozdzielona między gminy według zasad określonych w art. 21a ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, tj. w następujący sposób:

>> 50 proc. - między gminy miejskie, w których wydatki na dodatki mieszkaniowe wykonane w roku poprzedzającym rok bazowy, w przeliczeniu na jednego mieszkańca gminy, były wyższe od 80 proc. średnich wydatków na dodatki mieszkaniowe wszystkich gmin miejskich wykonanych w roku poprzedzającym rok bazowy, w przeliczeniu na jednego mieszkańca tych gmin;

>> 25 proc. - między gminy wiejskie i gminy miejsko-wiejskie, w których wydatki na dodatki mieszkaniowe wykonane w roku poprzedzającym rok bazowy, w przeliczeniu na jednego mieszkańca gminy, były wyższe od 90 proc. średnich wydatków na dodatki mieszkaniowe wszystkich gmin wiejskich i miejsko-wiejskich wykonanych w roku poprzedzającym rok bazowy, w przeliczeniu na jednego mieszkańca tych gmin;

>> 25 proc. - między gminy wiejskie i gminy miejsko-wiejskie, w których suma dochodów za rok poprzedzający rok bazowy z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz dochodów z podatku rolnego i z podatku leśnego, w przeliczeniu na jednego mieszkańca gminy, jest niższa od 80 proc. średnich dochodów z tych samych tytułów za rok poprzedzający rok bazowy we wszystkich gminach wiejskich i miejsko-wiejskich, w przeliczeniu na jednego mieszkańca tych gmin.

Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że jeżeli kwota wyliczona na podstawie przepisów art. 21a ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego jest wyższa od kwoty należnej, tj. np. od wyliczonej za rok poprzedzający rok bazowy nadwyżki wydatków na dodatki mieszkaniowe ponad określoną wielkość średnich wydatków mieszkaniowych, wówczas część równoważąca subwencji ogólnej dla gminy jest równa kwocie należnej.

Pozostałe nie rozdzielone środki części równoważącej subwencji ogólnej dla gmin zwiększą rezerwę, o której mowa w art. 36 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy, przeznaczoną dla jednostek samorządu terytorialnego.

W związku z powyższym, część równoważąca subwencji ogólnej na 2011 r., jaka została rozdzielona między gminy według powyższych ustalonych ustawowo zasad, wynosi 440 711 tys. zł. Pozostała kwota 208 203 tys. zł zostanie przeniesiona do rezerwy subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego.

[b]W 2011 r. część równoważącą subwencji ogólnej otrzymywać będzie 1 563 gmin, z tego: 193 miasta, 462 miasta i gminy oraz 908 gmin.[/b]

[srodtytul]Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin[/srodtytul]

W projekcie ustawy budżetowej na rok 2011 zaplanowana została kwota przeznaczona na część rekompensującą subwencji ogólnej dla gmin w wysokości 25 000 tys. zł.

Kwota części rekompensującej dla gmin wynika z art. 10 ust. 5 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=171196]ustawy z 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz.U. Nr 188, poz. 1840 z późn. zm.)[/link]. Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin przeznaczona jest na wyrównanie ubytku dochodów, wynikającego ze zwolnienia z podatku od nieruchomości gruntów, budowli i budynków, które są zajęte na prowadzenie przez przedsiębiorcę, na podstawie zmienionego zezwolenia, działalności gospodarczej na terenie specjalnych stref ekonomicznych.

Ustawa o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw, w art. 10 ust. 1 przewiduje zwolnienie z podatku od nieruchomości gruntów, budynków i budowli, które są zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, zmienionego stosownie do przepisów art. 6 tej ustawy, przez przedsiębiorcę, do którego stosuje się art. 5 ust. 2, w okresie ważności tego zezwolenia.

Szczegółowe zasady ustalania tej rekompensaty określa [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=172963]rozporządzenie ministra finansów z 13 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobu ustalania i trybu przekazywania gminom części rekompensującej subwencji ogólnej na wyrównanie ubytku dochodów w specjalnych strefach ekonomicznych (Dz.U. Nr 65, poz. 599 z późn. zm.)[/link], natomiast wykaz gmin, uprawnionych do otrzymania tej rekompensaty w 2011 r., zostanie określony – w drodze rozporządzenia – przez ministra gospodarki.

[srodtytul]Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla powiatów[/srodtytul]

Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla powiatów zaplanowana została w wysokości 1 583 843 tys. zł (tj. 91,2 proc. kwoty ustalonej na 2010 r.).

Zgodnie z art. 22 wyżej wymienionej ustawy, część wyrównawcza subwencji ogólnej składa się z kwoty podstawowej i kwoty uzupełniającej.

Kwotę podstawową części wyrównawczej subwencji ogólnej otrzymują powiaty, w których wskaźnik dochodów podatkowych na jednego mieszkańca w powiecie (P) jest mniejszy niż wskaźnik dochodów podatkowych dla wszystkich powiatów (Pp).

Przez dochody podatkowe rozumie się łączne dochody z tytułu:

- udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych,

- udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych.

Wysokość należnej powiatowi kwoty podstawowej części wyrównawczej subwencji ogólnej ustala się mnożąc liczbę mieszkańców powiatu przez liczbę stanowiącą 90proc. różnicy między wskaźnikiem Pp, a wskaźnikiem P.

Kwotę uzupełniającą części wyrównawczej subwencji ogólnej otrzymują powiaty, w których wskaźnik bezrobocia w powiecie, obliczony jako iloraz stopy bezrobocia w powiecie i stopy bezrobocia w kraju, zwany wskaźnikiem B, jest wyższy od 1,10. Im wyższy jest ten wskaźnik, tym wyższa jest kwota uzupełniająca w przeliczeniu na jednego mieszkańca danego powiatu.

Przy wyliczaniu kwoty uzupełniającej uwzględnia się stopę bezrobocia, ustaloną przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego według stanu na 31 grudnia roku poprzedzającego rok bazowy, tj. na 31 grudnia 2009 r.

[b]W 2011 r. część wyrównawczą subwencji ogólnej otrzymywać będzie 312 powiatów.[/b]

[srodtytul]Część równoważąca subwencji ogólnej dla powiatów[/srodtytul]

Zgodnie z art. 23 ust. 1 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, część równoważącą subwencji ogólnej dla powiatów ustala się w wysokości łącznej kwoty wpłat powiatów do budżetu państwa.

Zaplanowana w projekcie ustawy budżetowej na rok 2011 część równoważąca subwencji ogólnej wynosi 1.137.235 tys. zł i jest wyższa o 0,3 proc. od analogicznej kwoty ustalonej na 2010 r.

W 2011 r. część równoważąca subwencji ogólnej dla powiatów będzie rozdzielana między jednostki samorządu terytorialnego według kryteriów określonych w ustawie o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.

Zgodnie z art. 23a ww. ustawy, część równoważącą otrzymują:

>> powiaty, z uwzględnieniem wydatków na rodziny zastępcze wykonanych w roku 2009, które w roku tym nie były objęte obowiązkiem dokonywania wpłat do budżetu państwa lub, dla których taka wpłata ustalona była w kwocie niższej od 1 000 000 zł,

>> powiaty, w których nie działa powiatowy urząd pracy, a zadania tej jednostki realizowane są przez inny powiat,

>> powiaty, w których długość dróg powiatowych w przeliczeniu na jednego mieszkańca powiatu jest wyższa od średniej długości dróg powiatowych w kraju w przeliczeniu na jednego mieszkańca w kraju,

>> powiaty, w których kwota planowanych dochodów powiatu na 2011 r. jest niższa od kwoty planowanych dochodów powiatu na 2010 r.,

>> powiaty - miasta na prawach powiatu w zależności od długości dróg wojewódzkich i krajowych znajdujących się w granicach tych miast.

[b] W 2011 r. część równoważącą subwencji ogólnej otrzymywać będzie 379 powiatów.[/b]

[srodtytul]Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla województw[/srodtytul]

Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla województw zaplanowana została w wysokości 1 112 103 tys. zł (tj. o 12,6 proc. mniej, niż przyjęto w ustawie budżetowej na rok 2010). Zgodnie z art. 24 wyżej wymienionej ustawy, część wyrównawcza subwencji ogólnej składa się z kwoty podstawowej i z kwoty uzupełniającej.

Kwotę podstawową części wyrównawczej subwencji ogólnej otrzymują województwa, w których wskaźnik dochodów podatkowych na jednego mieszkańca w województwie (W) jest mniejszy niż wskaźnik dochodów podatkowych dla wszystkich województw (Ww).

Przez dochody podatkowe rozumie się łączne dochody z tytułu:

- udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych,

- udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych.

Wysokość należnej województwu kwoty podstawowej obliczono, mnożąc liczbę mieszkańców województwa przez liczbę stanowiącą 72 proc. różnicy między wskaźnikiem Ww, a wskaźnikiem W.

W celu wyliczenia dla województw na 2011 r. części wyrównawczej subwencji ogólnej oraz wpłat do budżetu państwa z przeznaczeniem na część regionalną subwencji ogólnej, dochody województwa z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych za 2009 r., zgodnie z art. 6 ust. 2 ww. [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=318968]ustawy z 25 czerwca 2009 r. o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 115, poz. 966)[/link], zwiększa się do kwoty wynikającej ze wskaźnika udziału województw we wpływach z tego podatku w wysokości 14,75 proc..

Kwotę uzupełniającą części wyrównawczej subwencji ogólnej otrzymują województwa, w których liczba mieszkańców nie przekracza 3 milionów.

Wysokość kwoty uzupełniającej należnej województwu obliczono, mnożąc liczbę stanowiącą 9 proc. wskaźnika Ww przez przeliczeniową liczbę mieszkańców województwa, ustaloną zgodnie z art. 24 ust. 8 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.

[b] W 2011 r. część wyrównawczą subwencji ogólnej otrzymywać będzie 14 województw.[/b]

[srodtytul]Część regionalna subwencji ogólnej dla województw[/srodtytul]

Zgodnie z art. 25 ust. 1 wyżej wymienionej ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, część regionalną subwencji ogólnej dla województw ustala się w wysokości łącznej kwoty wpłat województw do budżetu państwa.

Zaplanowana w projekcie ustawy budżetowej na rok 2011 część regionalna subwencji ogólnej wynosi 627.893 tys. zł. W porównaniu do 2010 r. planowana na 2011 r. wysokość części regionalnej subwencji ogólnej dla województw jest niższa o 34,3 proc..

Część regionalna subwencji ogólnej jest dzielona według zasad określonych w art. 25 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.

Część regionalna subwencji ogólnej jest rozdzielona w następujący sposób:

>> 20 proc. - między województwa, w których stopa bezrobocia jest wyższa od 110proc. średniej stopy bezrobocia w kraju,

>> 40 proc. - między województwa, w których powierzchnia dróg wojewódzkich w przeliczeniu na 1 mieszkańca jest wyższa od powierzchni dróg wojewódzkich w kraju w przeliczeniu na 1 mieszkańca kraju,

>> 10 proc. - między województwa, w których PKB w przeliczeniu na 1 mieszkańca województwa jest niższy od 75proc. PKB w kraju w przeliczeniu na 1 mieszkańca kraju,

>> 15 proc. - między województwa w zależności od wysokości wydatków bieżących, poniesionych w 2009 r. na regionalne kolejowe przewozy pasażerskie,

>> 15 proc. - między województwa, w których dochody z określonych tytułów planowane na 2011 r. są niższe od dochodów z analogicznych tytułów, planowanych na 2010 r.

[b]W 2011 r. część regionalną subwencji ogólnej otrzymywać będzie 16 województw.[/b]

[srodtytul]Uzupełnienie subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego[/srodtytul]

W projekcie ustawy budżetowej na rok 2011, w części 82 - Subwencje ogólne dla jednostek samorządu terytorialnego, zaplanowano środki na uzupełnienie subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w wysokości 335 999 tys. zł, stanowiące rezerwę subwencji ogólnej, o której mowa w art. 26 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.

Kwota ta, przeznaczona będzie na dofinansowanie:

- inwestycji na drogach publicznych powiatowych i wojewódzkich oraz na drogach powiatowych, wojewódzkich i krajowych w granicach miast na prawach powiatu;

- utrzymania rzecznych przepraw promowych o średnim natężeniu ruchu w skali roku powyżej 2.000 pojazdów na dobę, wskazanych przez ministra właściwego do spraw transportu – w kwocie nie mniejszej niż w roku bazowym;

- remontu, utrzymania, ochrony i zarządzania drogami krajowymi i wojewódzkimi w granicach miast na prawach powiatu.

[srodtytul]Wpłaty do budżetu państwa[/srodtytul]

Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, wpłat dokonują:

- gminy, w których wskaźnik dochodów podatkowych na 1 mieszkańca (wskaźnik G) jest większy niż 150proc. wskaźnika ustalonego analogicznie dla wszystkich gmin w kraju (wskaźnika Gg). Wpłaty gmin przeznaczone są na część równoważącą subwencji ogólnej dla gmin;

Należy zwrócić uwagę, że przy wyliczaniu wpłat gmin, uwzględniony został przepis [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=241853]ustawy z 7 września 2007 r. o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego w latach 2008-2015 (Dz.U. Nr 192, poz. 1379)[/link]. Zgodnie z tą ustawą, w latach 2008-2011 gminy górnicze zostały zwolnione z wpłat do budżetu państwa przeznaczonych na część równoważącą subwencji ogólnej dla gmin od przypadającej im części opłaty eksploatacyjnej od przedsiębiorstwa górniczego.

- powiaty, w których wskaźnik dochodów podatkowych na 1 mieszkańca (wskaźnik P) jest większy niż 110 proc. wskaźnika ustalonego analogicznie dla wszystkich powiatów (wskaźnik Pp). Wpłaty powiatów przeznaczone są na część równoważącą subwencji ogólnej dla powiatów.

Zgodnie z art. 33 projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej w 2011 r., wpłat do budżetu państwa z przeznaczeniem na część regionalną subwencji ogólnej, o których mowa w art. 31 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, dokonują województwa, w których wskaźnik dochodów podatkowych na 1 mieszkańca (wskaźnik W) jest większy niż 120 proc. wskaźnika ustalonego analogicznie dla wszystkich województw (wskaźnik Ww).

Łączna kwota wpłat jednostek samorządu terytorialnego wynosić będzie w 2011 r. 2 384 555 tys. zł, w tym:

- wpłaty gmin w wysokości 619 427 tys. zł,

- wpłaty powiatów w wysokości 1 137 235 tys. zł,

- wpłaty województw w wysokości 627 893 tys. zł.

[b] W 2011 r. wpłat będzie dokonywało: 98 gmin, 57 powiatów i 1 województwo.[/b]

[b]Informacja o zasadach kalkulacji subwencji ogólnej oraz wpłat dla jednostek samorządu terytorialnego na 2011 r. - komunikat Ministerstwa Finansów[/b]

[srodtytul]Część oświatowa subwencji ogólnej dla gmin, powiatów i województw[/srodtytul]

Pozostało 99% artykułu
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów