Ministerstwo Zdrowia opublikowało projekt rozporządzenia w sprawie ramowych procedur przyjmowania wezwań przez dyspozytorów medycznych i zawiadywania zespołami ratownictwa medycznego.
Zaproponowane przepisy doprecyzowują, jakie obowiązki muszą wypełnić dyspozytorzy medyczni przyjmujący zgłoszenie od dzwoniącego.
Chodzi zwłaszcza o wywiad medyczny. Dyspozytor będzie musiał mianowicie ustalić, czy chory znajduje się w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia.
Aby się nie pomylić i nie zlekceważyć żadnego przypadku, dyspozytorzy dostaną od pracodawcy specjalne algorytmy, na podstawie których mają prowadzić rozmowę z pacjentem.
Będzie to zestaw pytań, jakie dyżurujący przy telefonie ma zadać osobie proszącej o pomoc. Przy ocenie, czy znajduje się ona w stanie zagrożenia życia lub zdrowia, dyspozytor ma się kierować otrzymanymi rekomendacjami i aktualną wiedzą medyczną.