Każda jednostka sektora publicznego obowiązkowo będzie przesyłała swoje oferty zatrudnienia do urzędu pracy. Takie zmiany przewiduje najnowsza wersja projektu nowelizacji ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
– Ułatwi to znalezienie pracy. Obecnie możemy niewiele zaoferować bezrobotnym, bo ofert jest jak na lekarstwo. Mamy 30 tys. bezrobotnych i zaledwie kilkadziesiąt ofert – mówi Dariusz Strzelec z Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu.
PUP upowszechniają bowiem informacje o ofertach dobrowolnie zgłaszanych przez pracodawców. Zasada ta dotyczy także sektora publicznego. W efekcie, aby uzyskać informacje o trwających w nim naborach, trzeba odwiedzać strony internetowe poszczególnych urzędów.
Wirtualny słup ogłoszeniowy
Informacje o naborze na wakaty publiczne instytucje zgłoszą też do bazy internetowej prowadzonej przez ministra pracy. Z tego obowiązku zwolnione będą jedynie te urzędy, które przekazują informacje do Biuletynu Informacji Publicznej Kancelarii Premiera, a zatem objęte ustawą o służbie cywilnej, m.in. ministerstwa i urzędy centralne.
Po wejściu w życie nowelizacji baza anonsów służby cywilnej zostanie jednak zintegrowana z tą prowadzoną przez ministra pracy.