Aktualizacja: 03.11.2016 05:40 Publikacja: 03.11.2016 05:40
Foto: 123RF
Pracownik zatrudniony w urzędzie miasta na stanowisku urzędniczym zaczął prowadzić działalność gospodarczą – komis samochodowy. Zgłosił to burmistrzowi dopiero po trzech miesiącach. Czy grożą mu za to sankcje na gruncie prawa pracy? – pyta czytelnik.
Tak. Składanie oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej to jeden z obowiązków antykorupcyjnych zawartych w przepisach dotyczących pracowników samorządowych. Obejmuje on pracowników samorządowych zajmujących stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze, a także asystentów i doradców. Oświadczeń nie muszą składać natomiast pracownicy obsługi i pracownicy pomocniczy. Nie dotyczy to także sekretarzy oraz tych pracowników samorządowych, którzy są zatrudnieni na podstawie powołania lub wyboru. W tym bowiem przypadku większości z nich zakazuje się prowadzenia działalności gospodarczej na mocy ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.
Egzamin ósmoklasisty 2025 - dzień pierwszy. Uczniowie ósmych klas szkół podstawowych zmagali się dzisiaj z język...
Egzamin ósmoklasisty 2025 - dzień drugi. Uczniowie ósmych klas szkół podstawowych zmagali się dzisiaj z zadaniam...
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej będzie reprezentować Polskę w kontaktach z Komisją Europejską i unijnym...
Wniosek o zmianę miejsca głosowania można składać już na 44 dni przed dniem wyborów, nie później jednak niż trze...
Kandydującego w wyborach prezydenckich z poparciem PiS Karola Nawrockiego do sądu za naruszenie dóbr osobistych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas