Bankową obsługę budżetu jednostki samorządu terytorialnego wykonuje bank wybrany na zasadach określonych w przepisach [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?n=1&id=358718]ustawy z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. DzU z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.[/link], dalej – pzp). Zasady wykonywania obsługi bankowej budżetu określa umowa zawarta pomiędzy zarządem jednostki samorządu terytorialnego a bankiem.
[srodtytul]Zamówienie na usługi[/srodtytul]
Pamiętać jednak należy, że dokonanie wyboru banku obsługującego gminny budżet nie zamyka tej jednostce drogi do korzystania z usług świadczonych przez inne banki. Jak bowiem wynika z art. 264 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=7A52342743B53CCF3D0FB2E1145A3431?id=325303]ustawy z 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (DzU nr 157, poz. 1240 ze zm.)[/link], organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może upoważnić zarząd jednostki samorządu terytorialnego do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach (ust. 3).
Natomiast zarząd jednostki samorządu terytorialnego (wójt w gminie) może, w granicach upoważnień zawartych w uchwale budżetowej, zaciągać kredyty w wybranych przez siebie bankach, w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych (ust. 4).
[srodtytul]Konieczny przetarg[/srodtytul]