Stary dworzec PKP w Sopocie został rozebrany. Jego miejsce zajmie kompleks dworcowo-handlowo-usługowy. Budowany jest w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego i współfinansowany ze środków inicjatywy europejskiej "Jessica". Nowy dworzec ma mieć 500 mkw., hotel – 1 tys. mkw., a centrum handlowo-usługowe – 11,5 tys. mkw. Koszt budowy to 100 mln zł.
Konkurencyjne oferty
Inwestycję dopinano od 2010 r. W 2011 r. zakończono negocjacje z dwiema firmami i rozstrzygnięto konkurs na prywatnego inwestora, który wspólnie z miastem i PKP miał przebudować dworzec. W styczniu 2012 r. sopoccy radni wyrazili zgodę na zawarcie przez miasto umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym z miejską spółką Bałtycka Grupa Inwestycyjna SA. W sierpniu 2013 r. wyburzono stary dworzec, wydano pozwolenie na budowę. Cały kompleks ma być gotowy za dwa lata.
Po wygranej BGI w konkursie na wybór partnera prywatnego do zagospodarowania terenów dworca konkurencyjna spółka deweloperska Global Retail and Residential Estate Services (GRRES) zaskarżyła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku informację prezydenta Sopotu o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Władze Sopotu uważają, że wyrok sądu nie wstrzymuje prac budowlanych
Gdy WSA oddalił skargę, nie dopatrując się nieprawidłowości w postępowaniu, spółka zaskarżyła wyrok do NSA.