Z tego artykułu się dowiesz:
- Jakie są oczekiwania polskich pracowników dotyczące świątecznych benefitów?
- Dlaczego prezenty okazjonalne zyskują na popularności w kontekście pracowniczym?
- Jakie znaczenie mają świąteczne upominki z perspektywy pracowników?
- W jaki sposób pracownicy wykorzystują środki z kart prezentowych?
Wprawdzie na czele listy najbardziej pożądanych w Polsce świadczeń pracowniczych są pakiety medyczne (ich postrzegana wartość rośnie w miarę ograniczania dostępności usług zdrowotnych) i ubezpieczenia, lecz na trzecim miejscu znalazły się prezenty okazjonalne, w tym świąteczne paczki, bony podarunkowe i karty przedpłacone – wynika z tegorocznego raportu firmy Pluxee Benefit Guidebook podsumowującego wyniki badania ponad 1,2 tys. pracowników. Co trzeci z nich przyznał, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy (w tym na ubiegłoroczne święta) nie otrzymał od pracodawcy żadnego prezentu.
Czytaj więcej:
– Dla pracowników świąteczny prezent to z jednej strony wsparcie domowego budżetu w okresie Bożego Narodzenia, a z drugiej – moment prawdziwego docenienia – twierdzi Arkadiusz Rochala, dyrektor generalny i wiceprezes Pluxee Polska, przypominając że niemal wszystkim uczestnikom jej badania (94 proc.) zależy na regularnym docenianiu w pracy.
Z danych firmy wynika też, że wielu pracodawców przestaje traktować świąteczne prezenty wyłącznie jako benefity, a jako komponent pakietu wynagrodzeń. Już niedługo takie podejście stanie się zresztą standardem, gdyż zgodnie z unijną dyrektywą o przejrzystości i równości wynagrodzeń już od połowy 2026 r. większe firmy powinny być gotowe do przekazywania swoim pracownikom informacji o wynagrodzeniu z uwzględnieniem wartości wszystkich benefitów.